וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: לא נשב בצד אם ישראל תבעיר את עזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.4.2010 / 18:54

אנקרה משמרת את המתיחות עם ירושלים. לדברי ראש ממשלת טורקיה ארדואן, ארצו לא תהסס להתערב אם ישראל "תנסה להעלות שוב את עזה באש". אתמול נודע כי השגריר הטורקי ישוב לארצו בעקבות תקרית "הכיסא הנמוך"

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן ממשיך לתקוף את ישראל. הערב (שני) הכריז ארדואן כי "טורקיה לא תשב בחיבוק ידיים אם ישראל תשוב ותנסה להעלות את רצועת עזה באש".

בדברים שנשא בטקס השקת ערוץ החדשות הטורקי TRT בשפה הערבית אמר ארדואן עוד כי כפי שהעולם הזדהה עם האיטי וצ'ילה לאחר רעידות האדמה, ארצו לא תוכל להישאר שוות נפש אם ישראל תפלוש שוב לעזה.

"הטורקים והערבים הם כמו אצבעות היד, ועתידנו הוא אחד", הדגיש ארדואן. "לערבים ולטורקים יש תרבות, היסטוריה ורגשות משותפים. ערוץ TRT הוקם למטרה זו. אנחנו יכולים כעת לדבר בשפה אחת משותפת. יש לטורקים ולערבים ביטויים משותפים כמו "סלאם עליכום", "מרחבא ו-"סבאח אלח'יר". הוא הבהיר עוד כי "אף שפנינו נוטות לעבר המערב, מעולם לא שכחנו את העולם הערבי".

המתיחות בין טורקיה לישראל נמשכת כבר זמן רב, ושיא נוסף נרשם אתמול, כאשר לאחר פחות משנה בתפקיד, נודע כי שגריר טורקיה בישראל אחמט אוגוז צ'ליקול, יסיים את תפקידו בקיץ הקרוב ויחזור לטורקיה.

בחודש פברואר השנה ביקש צ'ליקול ממשרד החוץ הטורקי לסיים את תפקידו בישראל. במשרד החוץ הדגישו אז כי אין מדובר בצעד טורקי רשמי אלא בבקשה פרטית של השגריר צ'ליקול.

השגריר הטורקי עמד כזכור במרכזו של אחד מפרקי המשבר האחרון ביחסי שתי המדינות. סגן שר החוץ דני אילון זימן בחודש ינואר את צ'ליקול לשיחת נזיפה. השיחה הפכה להשפלה כאשר במהלכה תיעדו מצלמות הטלוויזיה את אילון כשהוא אומר לעוזרו כי "העיקר שיראו שהוא (השגריר הטורקי) יושב נמוך ואנחנו גבוה ושיש פה רק דגל אחד, ואתה רואה שאנחנו לא מחייכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully