וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתון ערבי: מצרים פועלת לבלום הסלמה בעזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.4.2010 / 9:40

"א-שרק אל-אווסט" מדווח כי לאור התגברות האירועים האלימים בין ישראל לפלסטינים ברצועת עזה בתקופה האחרונה, מנהלת מצרים מגעים עם הצדדים לבלום ההסלמה ולמנוע מהמצב "להתפוצץ"

על רקע הדיווחים לפיהם ישראל מתכננת לערוך מבצע צבאי ברצועת עזה, משקיעה מצרים מאמצים רבים כדי למנוע הסלמה בין ישראל לפלסטינים ברצועה. העיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון דיווח הבוקר (שני) כי גורמים בכירים במצרים מנהלים מגעים הן עם ממשלת ישראל והן עם הפלגים הפלסטינים ברצועה במטרה לרסן את המצב "ולמנוע ממנו להתפוצץ".

גורם מצרי בכיר מסר לעיתון כי "המצב ביומיים האחרונים עורר דאגה רבה במצרים, המעוניינת שהמצב בשטחים הפלסטינים יהיה יציב. לאור זאת החליטה מצרים להגביר את המאמצים מול ישראל והפלסטינים". אלא שלמרות החשש המצרי מפעולה צבאית ישראלית נוספת, העריכו גורמים פלסטינים בשיחה עם העיתון כי ישראל לא תפעל קרקעית ברצועה אלא אווירית בלבד.

אתמול אמר דובר הג'יהאד האיסלמי כי ארגונו לא ישגר יותר רקטות לעבר ישראל. דובר הארגון, דאוד שיהאב, אמר בראיון לתחנת הרדיו של הג'יהאד – תחנת "סאות אל-קודס", כי ארגונו "הפסיק את ירי הרקטות לעבר ישראל בשל סיבות פנים-פלסטיניות ולאור רצונו של הארגון להציב בראש סדר העדיפויות את הסרת המצור מעל רצועת עזה".

אלא שגורמים בארגון הג'יהאד האיסלמי טענו הלילה כי לא הוחלט בארגון על הפסקת ירי הרקטות לעבר שטח ישראל. בהודעה שהוציא הארגון נכתב, כי הג'יהאד האיסלמי "מחויב להגנה על אנשינו ומחויב להתנגדות בכל הדרכים האפשריות". על הפגישות בין ארבעת הפלגים ברצועה שנערכו בימים האחרונים אמרו בארגון כי "פגישות עם מנהיגי הפלגים ביום שבת נערכו כדי להכריז על העיקרון של הגנה על העם הפלסטיני ועל מנת לדון במנגנון ההתמודדות עם האיומים האחרונים מצד ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully