וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרינספן: "הסיכוי למיתון חוזר פחת"

4.4.2010 / 22:45

נגיד הבנק הפדרלי לשעבר טען הלילה כי "כלכלת ארה"ב מצוייה בתהליך צמיחה". לדבריו, מצב שוק הדיור עודנו קשה אך "בועת הנדל"ן המסחרי התפוצצה"

יו"ר הבנק הפדרלי לשעבר, אלן גרינספן, אמר כי כלכלת ארה"ב "הולכת וצוברת תאוצה" וכי הסיכויים לכך שתשוב לרשום האטה "נפלו באופן ניכר", דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.

"הולכת ונבנית תנופה וזו בעצם רק ההתחלה ויש מקום להאצה נוספת", אמר היום גרינספן, בן 84, בראיון לתוכנית הטלוויזיה "This Week" של רשת הטלוויזיה ABC. לדבריו, ארה"ב "נמצאת על סף גידול משמעותי במלאים, וזהו מעגל שמזין את עצמו".

גרינספן, אשר שימש כיו"ר הבנק הפדרלי בין השנים 1987-2006, אמר כי הסיכויים לכך שמצב הכלכלה ישוב להתדרדר אחרי התאוששותו מהמיתון העמוק ביותר מאז שנות ה-30 של המאה הקודמת "נפלו באופן משמעותי ביותר בחודשיים האחרונים".

חברות שמתחילות לרכוש ציוד וחומרי גלם אף הן יתרמו להתאוששות הכלכלה, אמר גרינספן. בכך, "מאותתים מנהלי החברה למעשה כי קיים מחסור במלאים וכי אנחנו נמצאים על סף גידול משמעותי במלאים".

עם זאת, ציין כי ישנם כמה כיסי חולשה בהתאוששות הכלכלה. מצבו של שוק הדיור עדיין קשה, אמר גרינספן. עם זאת, הוסיף כי הבועה בשוק הנדל"ן המסחרי "כבר התפוצצה. לו היו תגובות משניות חריפות, הן כבר היו אמורות להתרחש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully