וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הג'יהאד האסלמי: "נפסיק לשגר רקטות לישראל"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

4.4.2010 / 16:17

דובר הג'יהאד האיסלמי דאוד שיהאב אמר כי "אין לנו כוונה לחזור בנו מהחלטה זו" אך הבהיר ש"אם ישראל תתקוף שוב את רצועת עזה, אף אחד לא יוכל למנוע מפעילי ההתנגדות מלהגיב"

השקט חוזר לדרום? ארגון הג'יהאד האיסלמי הודיע היום (ראשון) כי לא ישגר יותר רקטות לעבר ישראל. דובר הארגון, דאוד שיהאב, אמר בראיון לתחנת הרדיו של הג'יהאד – תחנת "סאות אל-קודס", כי ארגונו "הפסיק את ירי הרקטות לעבר ישראל בשל סיבות פנים-פלסטיניות ולאור רצונו של הארגון להציב בראש סדר העדיפויות את הסרת המצור מעל רצועת עזה".

"אין לנו כוונה לחזור בנו מהחלטה זו", אמר שיהאב אך הבהיר: "אם ישראל תתקוף שוב את רצועת עזה, אף אחד לא יוכל למנוע מפעילי ההתנגדות מלהגיב למתקפות". לדבריו, ישראל לא זקוקה לשום תירוץ חדש כדי לבצע מתקפה נוספת על רצועת עזה משום שהיא לא מפסיקה לתקוף: "יותר מכך – לישראל יש אפשרות כיום להסלים את המתקפות על עזה בגלל המשבר הפוליטי בממשלתה".

אמש נערכה פגישה בין נציגים של ארבעה פלגים פלסטיניים ברצועת עזה כדי לדון בהסלמה האחרונה בין ישראל לחמאס ברצועה. כלי התקשורת הפלסטיניים דיווחו, כי נציגים של חמאס, הג'יהאד האיסלמי, החזית הדמוקרטית והחזית העממית דנו גם בהתפתחויות המדיניות האחרונות בזירה הפלסטינית. ככל הנראה בפגישה הורו נציגי חמאס ליתר הפלגים להפסיק את ירי הרקטות לעבר ישראל.

בכיר חמאס ברצועת עזה, איימן טהא, אמר היום בעקבות פגישת נציגי הפלגים הפלסטינים אתמול בלילה כי "המצב אינו מאפשר ירי של רקטות מרצועת עזה לעבר ישראל". בראיון לתחנת רדיו בריטית הבטיח טהא כי "ממשלת חמאס ברצועת עזה משקיעה מאמצים להרגעת המצב" וקרא לכל הפלגים הפלסטינים החמושים "לרסן את עצמם ולגלות אחריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully