וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: הפלסטיני שמת במחסום לא עוכב

יהושע בריינר וניר יהב

5.4.2010 / 22:08

בצה"ל ערכו תחקיר לבירור נסיבות מותו של מוחמד עליאת, שמת בשבת לאחר שלטענת הפלסטינים התייבש ולקה בלבו בעקבות שעות של המתנה במחסום בגדה. תחקיר של חטיבת הבקעה מעלה כי הוא לא עוכב במחסום בשום שלב

מוחמד עליאת בן 62, תושב כפר דיר דעיף שבאזור ג'נין שמת ביום שבת במחסום אל-חמרה סמוך לעיירה טובאס בצפון הגדה המערבית, לא עוכב במחסום. כך עולה מתחקיר צה"ל.

מקורות פלסטיניים טענו כי עליאת מת מדום לב שנגרם כתוצאה מהתייבשות, לאחר שהמתין במקום במשך שעות ארוכות. עדי ראייה מסרו לאתרי חדשות פלסטיניים כי עליאת, המחזיק גם בדרכון צרפתי, "המתין במחסום במשך ארבע שעות על מנת לקיבול אישור מחיילי צה"ל לעבור ולנסוע לירדן".

בצה"ל הבטיחו אתמול לחקור את נסיבות מותו, ומהתחקיר של חטיבת הבקעה עולה, כי עליאת לא עוכב בשום שלב במחסום וכי הוא מת כתוצאה מהתקף לב ולא מהתייבשות, כפי שנטען בתחילה. מהתחקיר עולה כי לעליאן לא היתה תעודת זהות פלסטינית, ולכן בהתאם לנהלים הוא לא הורשה לעבור במחסום. לפי התחקיר, עליאן שב על עקבותיו והמתין באזור המחסום מרצונו החופשי. בנוסף, תחקרו אנשי המנהל האזרחי את נהג המונית שהסיע את עליאת שאמר להם כי לאחר מכן, הוא הבחין כי הוא עליאת חש ברע, ולכן נסע באופן מיידי למחסום שלח הסמוך לכניסה ליריחו, הודיע על מצבו לקצין האחראי, שהתיר את כניסתם באופן מיידי. אף שמהתחקיר עולה כי לא היתה בפעילות החיילים כל פגם, ממצאי התחקיר יועברו לפרקליטות הצבאית לבחינה משפטית.

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) אמר אתמול כי "שר הביטחון אהוד ברק נושא באחריות למותו האכזרי של הפלסטיני מוחמד עליאת שעוכב עד מוות במחסום אל-חמרה ליד טובאס". ח"כ טיבי הוסיף, כי ההוראות במחסומים מחייבות השפלה ודיכוי של אוכלוסייה אזרחית ומי שנתן את ההוראה נושא באחריות למות האזרח הפלסטיני-צרפתי. "אני מקווה שהנשיא סרקוזי יגלה עניין בצורה בה הושפל ומת אזרח צרפתי", הוסיף.

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully