וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריך: כך תשיגו לעצמכם iPad לפני כולם

גיא גרימלנד

4.4.2010 / 12:35

אפל אמנם חסמה את הגישה לרכישת הגאדג'ט החדש שלה מחוץ לארה"ב, אבל תמורת 4,500 שקל תוכלו להשיג לעצמכם את הצעצוע הפופולרי בעזרת יזמים מקומיים זריזים

ישראלים שמתעניינים במחשב הלוח החדש של אפל מוטרדים בעיקר מהשאלה מתי הוא יגיע לישראל וכמה הוא יעלה.
ההשקה של האייפד אתמול היתה רק בכמה מאות חנויות של בסט ביי ואפל בארה"ב. מהודעה שפירסמה אפל בתחילת מארס עולה כי המחשב יהיה זמין עבור לקוחות אוסטרלים, קנדים, אירופאים ויפנים כבר בסוף אפריל, אך ההערכות הן שהפעם, בניגוד לאייפון, ההשקה בישראל לא תתעכב זמן רב ותתקיים כנראה עוד השנה.

בשלב זה נמכרים רק דגמי האייפד שתומכים בחיבור Fi-Wi, ומאוחר יותר החודש יימכרו הדגמים שתומכים בחיבור לרשת סלולרית. בניגוד לאייפון, הלקוחות הישראלים לא יצטרכו להתחייב למפעיל סלולרי בדגמים שתומכים ב-Fi-Wi. אפל צפויה למכור את המכשיר ברשת איי-דיגיטל וברשתות מחשבים אחרות, כמו באג ואופיס דיפו.

הערכה די מבוססת היא שהאייפד יגיע לישראל עוד השנה. מי שלא יכול להתאפק, יוכל לרכוש את המכשיר באמצעות יבואנים פרטיים, שיביאו אותו לישראל וימכרו אותו במחירים גבוהים יחסית. כבר עתה אפשר למצוא באתר יד 2 הצעות של יבואנים פרטים ב-4,000-4,500 שקל (לעומת 500-700 דולר בדגמים שהושקו אתמול בארה"ב).

הדגמים של אייפד שתומכים בחיבור לרשת האינטרנט באמצעות רשת דור 3 צפויים להתעכב, מכיוון שהם יימכרו עם תוכנית שנתמכת על ידי המפעילות הסלולריות הישראליות, אך באיי-דיגיטל מקווים שהפער עד להשקה שלהם בישראל לא יהיה גדול. מחירי האייפד בישראל יהיו יקרים יותר מאשר בארה"ב, בדומה לגאדג'טים אחרים שנמכרים בישראל. סביר שהקהילות הישראליות שמשוחחות ברשת על מוצרי אפל בפורומים יסבירו ויחלקו מניסיונן מאיזו מדינה כדאי לייבא את המחשב ובאיזו עלות, כפי שקורה כיום עם האייפון.

החיסרון מבחינת קהל הלקוחות הישראלי הוא שעדיין לא קיימת חנות אייטיונס ישראלית שמציעה אפליקציות בעברית. המשמעות היא שהישראלים שירכשו את האייפד יצטרכו לרכוש אפליקציות מהחנות האמריקאית, שבינתיים פונה יותר לקהל האמריקאי. עם זאת, מאות המפתחים הישראלים שכבר משיקים אפליקציות בחנות של אפל, צפויים להשיק גם אפליקציות לאייפד.

לא נראה שלאייפד תהיה בעיה בהצגת דפי אינטרנט בעברית, ובאיי-דיגיטל צפויים להציע בשלב מסוים תוכנה להורדה דרך האתר, שתאפשר תמיכה רשמית מלאה בעברית, כולל הקלדה. ייתכן שכמו במקרה של האייפון, מפתחים עצמאיים יציעו לפרוץ את המכשיר ולאפשר בו שימוש בעברית עוד קודם לכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully