וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר חמאס: "המצב לא מאפשר ירי רקטות"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

4.4.2010 / 10:04

בראיון לתחנת רדיו בריטית הבטיח איימן טהא כי "ממשלת חמאס ברצועת עזה משקיעה מאמצים להרגעת המצב". בפגישה אמש בין הפלגים הפלסטינים הורו נציגי חמאס להפסיק ירי הרקטות

בכיר חמאס ברצועת עזה, איימן טהא, אמר היום (ראשון) בעקבות פגישת נציגי הפלגים הפלסטינים אתמול בלילה כי "המצב אינו מאפשר ירי של רקטות מרצועת עזה לעבר ישראל". בראיון לתחנת רדיו בריטית הבטיח טהא כי "ממשלת חמאס ברצועת עזה משקיעה מאמצים להרגעת המצב" וקרא לכל הפלגים הפלסטינים החמושים "לרסן את עצמם ולגלות אחריות". בהתייחסו לדברי השר סילבן שלום לפיהם ישראל תתקוף בעזה אם לא יפסק ירי הרקטות, אמר טהא כי "איומו של שלום נלקח בשיא הרצינות".

אמש נערכה פגישה בין נציגים של ארבעה פלגים פלסטיניים ברצועת עזה כדי לדון בהסלמה האחרונה בין ישראל לחמאס ברצועה. כלי התקשורת הפלסטיניים דיווחו, כי נציגים של חמאס, הג'יהאד האיסלמי, החזית הדמוקרטית והחזית העממית דנו גם בהתפתחויות המדיניות האחרונות בזירה הפלסטינית. ככל הנראה בפגישה הורו נציגי חמאס ליתר הפלגים להפסיק את ירי הרקטות לעבר ישראל.

טהא אמר כי הפלגים דנו אתמול "בהסלמה הישראלית נגד עמנו" וכן "בתיאום בין הפלגים, שכן אסור לעמנו ולפלגי ההתנגדות שלנו להישאר חסרי אונים אל מול ההסלמה". הוא הבהיר, עם זאת, כי "כל עוד נמשכות המתקפות הישראלית נגד עמנו הפלסטיני, ההתנגדות היא זכות לגיטימית ולעמנו יש זכות להגיב על כל מתקפה".

דובר הג'יהאד האיסלמי, דאוד שיהאב, אמר כי בפגישה נידונו גם "דרכים להגיב על המתקפות הישראליות". בהתייחסו לשאלה האם הארגונים דנו בפגישה גם בירי הרקטות לעבר ישראל, ענה: "הרקטות הן אמצעי טקטי בהתנגדות ולא הצורה היחידה של ההתנגדות. לפלגי ההתנגדות יש זכות להגיב על כל מתקפה ישראלית בדרך המתאימה". הוא נתן את הזרוע הצבאית של ארגונו, פלוגות אל-קודס, כדוגמא למי ש"ביצעו פעולה ממזרח לחאן יונס (התקרית שבה נהרגו שני חיילי צה"ל – נ.י) מבלי שהזדקקו לירות רקטות".

אתמול קיים ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל פגישה בדמשק עם נציגי הפלגים הפלסטיניים היושבים שם, ואמר כי "המערכה מול ישראל פתוחה לכל אפשרות שתיווצר". הוא הבהיר כי חמאס ויתר הארגונים הפלסטיניים ימשיכו לשמור על זכותם להתעמת עם המתקפות הישראליות על ידי התנגדות. משעל הוסיף כי "בעימות מול ישראל - כל האופציות פתוחות בפנינו". לדבריו, "אנו לא דוחפים למלחמה, אך אם המלחמה תיכפה עלינו, נילחם כמו גברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully