וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענף הרכב מתניע החוצה מהמשבר?

3.4.2010 / 16:12

חברת GM, אחד מסמלי המשבר הכלכלי האחרון, השיבה מיליארד דולר מתוך כספי הסיוע שקיבלה מהממשל. בממשל בארה"ב אופטימיים באשר ליכולת ההחזר העתידית של החברות

יצרנית המכוניות האמריקאית ג'נרל מוטורס (GM), שחולצה בשנה שעברה על ידי הממשל האמריקאי לאחר שנקלעה לפשיטת רגל בעקבות המשבר הכלכלי העולמי, החזירה מיליארד דולר מכספי הסיוע שקיבלה - כך הודיע משרד האוצר האמריקאי. חברת הביטוח הרטפורד פייננשל סרוויסס החזירה גם היא את הסיוע שקיבלה, בסך 3.4 מיליארד דולר.

משרד האוצר הודיע כי GM החזירה מיליארד דולר מתוך הלוואות בסך 6.7 מיליארד דולר שקיבלה כחלק מחבילת הסיוע בסך 50 מיליארד דולר שהעניק לה הממשל במסגרת תוכנית הסיוע לנכסים בעיתיים (TARP).

הרטפורד פייננשל, שקיבלה סיוע בסך 3.4 מיליארד דולר במסגרת TARP, החזירה את הסיוע שקיבלה במלואו. החברה הצליחה לממן את פירעון חובותיה לממשל באמצעות הנפקת מניות ואג"ח בסך 2.4 מיליארד דולר. בנוסף, שילמה החברה למשרד האוצר דיבידנד בסך 21.7 מיליון דולר.

משרד האוצר הודיע כי בסך הכל החזירו החברות שקיבלו סיוע מהתוכנית כ-181 מיליארד דולר לממשל. משרד האוצר העריך כי הסיוע שהוענק לחברות במסגרת התוכנית, בסך 245 מיליארד דולר, יניב רווח הודות לדיבידנדים, ריביות ותשלומים מוקדמים. קודם לכן, היה צפוי הסיוע הממשלתי להניב הפסד של 76 מיליארד דולר למשלמי המסים האמריקאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully