וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון: בנקאי נעצר בחשד שריגל למען ישראל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

3.4.2010 / 13:13

לפי הדיווחים הבנקאי הודה במיוחס לו וסיפר כי החל לשתף פעולה עם המודיעין הישראלי ב-2005. לא דווח איזה מידע נהג הבנקאי להעביר לישראל

לראשונה מאז החל בלבנון גל המעצרים של חשודים בריגול למען ישראל, נעצר אזרח לבנוני חשוד בריגול שעבד בתפקיד רגיש בתחום הבנקאות. על פי הדיווח הבוקר (שבת) בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר", החשוד בריגול, מוניר ס', היה בדרכו למקום העבודה בבנק הלבנוני-הקנדי באזור בורג' חמוד כשנעצר על ידי חמושים שאזקו אותו והכניסו אותו למכוניתם. העיתון לא דיווח איזה מידע נהג מוניר להעביר למפעיליו בישראל וכיצד היה מעביר אותו.

לפי הדיווח, עדי ראייה שצפו ב"חטיפתו" של מוניר עדכנו את הנהלת הבנק וזו עדכנה את חדר המבצעים של מנגנוני ביטחון הפנים. "בהתחלה הכחישו הנוגעים בדבר בכוחות הביטחון שעצרו את מוניר אולם הנהלת הבנק לא התייאשה והתקשרה למשרד ההגנה, למשרד הפנים, למפקדי מנגנוני הביטחון ולבכירים במערכת המשפט. גם פוליטיקאים בכירים שהחזיקו מניות בבנק הלבנוני-קנדי היו מעורבים בעניין".

"בסופו של דבר התברר כי מוניר עצור בידי ענף המידע שבמנגנוני הביטחון הלבנונים ושהוא נחקר בעניין רגיש. מספר גורמים בכירים ניסו לבדוק על מה הוא נחקר אולם לא הצליחו לקבל תשובה לכך. חקירתו התקיימה באופן חשאי, ובסופה הודיע אחד הפוליטיקאים המחזיק במניות בבנק להנהלת הבנק כי מוניר עצור בחשד ששיתף פעולה עם המודיעין הישראלי ושהוא אף הודה במיוחס לו". על פי העיתון, החשוד הודה כי החל לשתף פעולה עם המודיעין הישראלי בשנת 2005.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully