וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין אלטרנטיבה לשוק הנדל"ן התל אביבי"

שלומית צור

2.4.2010 / 13:34

"הכוח הכלכלי בתל אביב הוא החזק ביותר", אומר יגאל צמח, מנכ"ל חברת ברגרואין שמכרה לאחרונה אחזקותיה במתחם נחלת בנימין: "החלטנו לחזק את תזרים המזומנים של החברה"

באחרונה, הודיעה חברת ברגרואין כי היא יוצאת ממתחם נחלת בנימין בתל אביב אליו נכנסה לפני כשנתיים. החברה, שהיתה שותפה במתחם עם אשת העסקים רות שפייזר, מכרה את חלקה לחברת דימרי תמורת 140 מיליון שקל. קנינו את הנכסים ב-2007 ב-32 מיליון דולר", מסביר מנכ"ל החברה יגאל צמח. "כשקיבלנו הצעה של 38 מיליון דולר, עשינו את החישוב שלנו והחלטנו למכור את הפרויקט".

היו לכם הרבה ציפיות מהמתחם. אתם לא מאוכזבים?

"החלטנו להכיר בפרויקט כעסקה חד פעמית ולחזק את תזרים המזומנים של החברה ב-140 מיליון שקל, שמשאירים את המאזן שלנו עם מעט חובות לבנקים. ההסתכלות שלנו היא כלכלית, לכן למרות שהתקדמנו עם תכנון הנכסים, כאשר גילינו שאנחנו יכולים למכור אותם ברווח - החלטנו ללכת עם זה".

לאן מכוונת החברה כיום?

"המטרה של החברה כיום להמשיך לקדם את פרויקט מאייר ברוטשילד, שאין בניין בעיר שניתן להשוות אותו אליו".

מה כל כך מיוחד במגדל המגורים הזה?

"מדובר בבניין עם הלוקיישן הכי טוב בעיר, עם העיצוב של האדריכל הכי טוב בעולם, ריצ'רד מאייר. זה הבניין ברמה הכי גבוהה בתל אביב. עד היום מכרנו 40% מהבניין בהיקף של 350 מיליון שקל, במחירים של 10,000 דולר למ"ר עד 25 אלף דולר למ"ר, והמחירים רק עולים. מכרנו טריפלקס עם בריכה פרטית של 150 מ"ר על הגג, שהוא ארמון אמיתי, במחיר של 100 מיליון שקל".

איפה אתם בוחנים עסקות נוספות?

"אנחנו בודקים כיום אופציות נוספות בתחום המגדלים רק בתל אביב, כי זו עיר שהכוח הכלכלי בה הוא החזק ביותר. בתחילת הדרך נכנסנו לשני פרויקטים למגורים בכרכור ומצאנו שהאזור הזה לא מתאים למגורי יוקרה. לכן החלטנו להתמקד רק בתל אביב. הנדל"ן היוקרתי בתל אביב הוא מוגבל ולכן הרוכשים משלמים בסוף - כי אין אלטרנטיבה אחרת. חוץ מזה, אנחנו מבינים את תל אביב יותר מערים אחרות, ובנדל"ן חשוב להבין את האזור שאתה עובד בו. אנחנו מחפשים לרכוש מגרש רק בשני רחובות שמבחינתנו הם סופר לוקיישן: שדרות רוטשילד ורחוב הרברט סמואל, וקשה למצוא שם מגרשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully