וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: נתוני האבטלה מפתיעים לטובה

2.4.2010 / 19:56

ארצות הברית מתאוששת: 162 אלף משרות חדשות נוספו למשק האמריקאי במרץ - מדובר בעלייה החדה ביותר מזה 3 שנים. עם זאת, שיעור האבטלה נותר ברמה של 9.7%

בשורות טובות באמריקה: 162 אלף משרות חדשות נוספו למשק האמריקאי במארס, המספר הגבוה ביותר זה שלוש שנים. שיעור האבטלה נותר ללא שינוי על 9.7%, כך דיווח היום משרד העבודה האמריקאי.

מספר המועסקים עלה זאת הפעם השנייה בלבד ב-27 החודשים האחרונים, בעקבות גיוסם של 48,000 עובדים זמניים לביצוע מפקד האוכלוסין. להוציא את העובדים שגויסו למטרה זאת, עלה מספר המועסקים ב-114 אלף.

הדו"ח היה נמוך במעט מתחזיות האנליסטים, שציפו לעלייה של 190 אלף במספר המועסקים, שמחציתם מגויסים חדשים למשרד רשם האוכלוסין האמריקאי.

אך במקביל, מספר גדול יותר של אמריקאים אמרו כי הם עובדים במשרות חלקיות אף כי היו מעדיפים לעבוד במשרה מלאה. כאשר מוסיפים את מספרם ואת מספר העובדים שויתרו על חיפוש עבודה, מזנק שיעור האבטלה ל-16.9% מ-16.8%.

במגזר הייצור נוספו 17 אלף משרות, זה החודש השלישי ברציפות של עליות. שירותי הסיוע הזמניים הוסיפו 40 אלף משרות, ושירותי הבריאות הוסיפו 37 אלף משרות. המלונות ובתי החולים הוסיפו 22 אלף משרות.

אפילו תעשיית הבנייה המדשדשת הוסיפה 15 אלף משרות, אך כנראה שהעלייה משקפת זינוק לעומת פברואר, אז פקדו את ארה"ב סופות שלגים קשות שבגינם חלק מהעובדים נשארו בבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully