וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניה: "אנו פועלים להפסקת הירי על ישראל"

ניר יהב ורמי שני

2.4.2010 / 12:39

ראש ממשלת חמאס הניה רמז הבוקר כי ארגונו פועל לשמור על הרגיעה ולהפסיק את ירי הרקטות לעבר ישראל. "על הקהילה הבינלאומית להתערב ולרסן את המלחמה הישראלית"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: לירז ליבנה)

ראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה קרא היום (שישי) לקהילה הבינלאומית "להתערב באופן מיידי על מנת לרסן את המלחמה הישראלית". דבריו של הניה נאמרו בתגובה לתקיפה שביצע צה"ל במהלך הלילה ברצועת עזה. הניה גינה את תקיפות חיל האוויר הלילה ורמז כי חמאס פועל כדי לשמור על הרגיעה ועל מנת להפסיק את ירי הרקטות לעבר ישראל: "ממשלתי מנהלת מגעים עם יתר הפלגים הפלסטינים במטרה לשמור על ההבנות הפנימיות. כל זאת על מנת להגן על עמנו ולחזק את אחדותנו".

במהלך הלילה תקפו כלי טיס של חיל האוויר אתר לייצור אמצעי לחימה בצפון רצועת עזה, אתר לייצור אמצעי לחימה במרכז רצועת עזה ושני מחסני אמצעי לחימה בדרום רצועת עזה. מצה"ל נמסר בתגובה לתקיפה כי "התקיפה מהווה תגובה לירי הרקטה לעבר אזור המועצה אזורית חוף אשקלון אמש. צה"ל רואה בארגון הטרור חמאס האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה ולשימור השקט בה".

מקורות פלסטינים דיווחו כי כתוצאה מתקיפת חיל האוויר של צה"ל נפצעו שני ילדים באורח קל ושנגרם נזק לאזורים בהם בוצעו התקיפות. רקטת הקסאם שנורתה אמש מרצועת עזה, התפוצצה בשטח פתוח במועצת חוף אשקלון, מצפון לרצועת עזה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר אתמול לראש הזרוע המדינית של חמאס חאלד משעל, כי ירי רקטות הקסאם לעבר ישראל "בלתי קביל" מבחינת רוסיה. לדברי מקור במשרד החוץ הרוסי, משעל התייחס באופן חיובי לגינוי ירי רקטות הקסאם לעבר ישראל וכן לקריאת הקוורטט להקפאת הבנייה הישראלית בירושלים ובגדה המערבית ולחידוש שיחות הקרבה בין ישראל לפלסטינים לקראת הסכם שלום שיושלם בתוך שנתיים.

עדכון ראשון: 10:14

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully