וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאות בתיירות: שיא נוסף בתנועה בנתב"ג

זוהר בלומנקרנץ

1.4.2010 / 21:12

יממה אחת, 47 אלף נוסעים: התנועה בנתב"ג הגיעה היום לשיא תקופתי המצביע גם על גידול של 19% ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה. יום השיא הגדול - חמישי הבא

עומס שיא נוסף של כ- 47.7 אלף נוסעים בכ-300 תנועות מטוסים, נרשם היום (חמישי) בנמל התעופה בן גוריון, עם הגל השני של נסיעות הפסח השנה לחו"ל. בסך הכל בעונת הפסח צפויים לעבור כ-555 אלף נוסעים בכ-3,500 תנועות מטוסים בנתב"ג - גידול של 19% בתנועת הנוסעים ושל 13% בתנועת המטוסים לעומת עונת הפסח אשתקד.

לעומת 2008 - שהיתה שנת שיא, מדובר בגידול של 3% בתנועת הנוסעים והמטוסים. יום חמישי הבא צפוי להיות היום העמוס ביותר בתקופת הפסח בנתב"ג עם כ-48.5 אלף נוסעים בלמעלה מ-300 טיסות יוצאות ונכנסות.

היעדים המובילים השנה הם ארה"ב, טורקיה, איטליה, גרמניה וצרפת. הגידול בתנועת הנוסעים והמטוסים לעומת פסח הקודם, מקורו בשפל הכלכלי שהושפע עוד ממבצע עופרת יצוקה ברצועת עזה ומהמשבר הכלל עולמי.

טורקיה סבלה בעונת הפסח בשנה שעברה, מירידה דרסטית שהגיע עד כדי 40% בתנועת הישראלים, בשל עמדותיה האנטי-ישראליות והתבטאויותיהם השליליות של מנהיגיה, לנוכח תוצאות מבצע עופרת יצוקה של צה"ל בעזה. אולם, מגמה זו התמתנה ומתחילת השנה ניכר גידול במספר הנוסעים בין שתי המדינות.

בענף התעופה העריכו, כי היקף תנועת הישראלים לטורקיה בפסח השנה, תהיה גבוהה בהרבה, אך עדיין לא תגיע למימדיה הגבוהים ולרמתה בשנים האחרונות.

  • עוד באותו נושא:
  • נתב"ג
  • פסח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully