וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חג שמח: בורסות אירופה בשיא של שנה וחצי

נמרוד הלפרן

1.4.2010 / 19:23

נתונים חיוביים שפורסמו בימים האחרונים בנוגע לכלכלת העולם שלחו גם היום את המדדים המובילים בלונדון ובפריז לעליות משמעותיות של יותר מאחוז. הראלי בשווקים נמשך

בורסות אירופה נסגרו בשיא של 18 חודשים לאחר שנתונים חיוביים על מגזר הייצור בארה"ב, גוש היורו, סין והודו חיזקו את ההערכות כי התאוששות הכלכלה העולמית צוברת תאוצה. מגזרי הכרייה והתעופה הובילו את העליות.


בורסת לונדון נסגרה בעלייה של 1.2%; פרנקפורט הוסיפה 1.3%; פאריס עלתה ב-1.5%. מדד יורו סטוקס 600 הכלל אירופי עלה ב-1.5% לרמתו הגבוהה ביותר מאז שלהי ספטמבר 2008, והשלים בכך עלייה שבועית חמישית ברציפות - רצף העליות השבועי הארוך ביותר זה קרוב לשנה.

מחר לא יתקיים מסחר בבורסות אירופה לרגל יום שישי הטוב - יום השישי שלפני יום ראשון של חג הפסחא. מדד סטוקס 600 עלה ב-3.8% ברבעון הראשון של 2010 - עלייה רבעונית רביעית ברציפות - והוא גבוה כעת ב-69% משפל של 12 שנים שרשם בחוש מארס 2009.

מגזר הכרייה הוביל את העליות היום באירופה לאחר שמחיר הנחושת עלה לשיא של 20 חודשים. BHP ביליטון (סימול BLT.L), חברת הכרייה הגדולה בעולם, עלתה בקרוב ל-2%.

מניות חברות התעופה המריאו היום על רקע תחזיות חיוביות. אייר פראנס-KLM (סימול AF.PA), חברת התעופה הגדולה באירופה, עלתה ביותר מ-4% לאחר שאישרה את תחזיתה להגיע לאיזון תפעולי בשנת הכספים שהחלה היום. ריינאייר (RYA.L), חברת התעופה המוזלת הגדולה באירופה, זינקה ביותר מ-8% לשיא של שנתיים לאחר שהעלתה את תחזית הרווח.

נתונים חיוביים על מגזרי הייצור שפורסמו היום ברחבי העולם - החל מסין והודו וכלה בגוש היורו וארה"ב - חיזקו את ההערכות כי התאוששות הכלכלה העולמית צוברת תאוצה.

באירופה, עלה מדד פעילות מגזר הייצור של 16 מדינות גוש היורו בחודש מארס לרמה של 56.5 נקודות - רמתו הגבוהה ביותר מאז חודש נובמבר 2006 - לעומת 54.2 בפברואר, מסרה מוקדם יותר היום חברת המחקר מרקיט אקונומיקס (Markit Economics).

מדד פעילות מגזר הייצור בבריטניה עלה במארס לרמה של 57.2 נקודות - רמתו הגבוהה ביותר זה למעלה מ-15 שנים - לעומת 56.5 בפברואר, לפי מכון המחקר צ'רטרד וחברת מרקיט אקונומיקס. כלכלנים צפו עלייה מתונה יותר של המדד לרמה של 56.8 נקודות.

מצדו השני של האוקיינוס האטלנטי, בארה"ב, עלה מדד מנהלי הרכש של מגזר הייצור במארס לרמה של 59.6 נקודות - רמתו הגבוהה ביותר מאז יולי 2004 - לעומת רמה של 56.5 בפברואר, מסר היום מכון המחקר ISM. זה החודש השמיני ברציפות בו נמצא המדד מעל לרמה של 50 נקודות - שכל קריאה מעליה משקפת צמיחה בפעילות.

מוקדם יותר היום, באסיה, עלה מדד מנהלי הרכש למגזר הייצור של סין בחודש מארס לרמה של 55.1 נקודות לעומת רמה של 52 נקודות בפברואר, לפי חברת המחקר לי אנד פאנג. העלייה תאמה את תחזיות הכלכלנים. בהודו, צמח מגזר הייצור במארס זה החודש ה-12 ברציפות. המדד ירד בחודש שעבר ל-57.8 נקודות לעומת 58.5 בפברואר, לפי נתוני בנק HSBC וחברת מרקיט אקונומיקס.

בכל מדדי פעילות מגזר הייצור שפורסמו היום, קריאה של המדד מעל לרמה של 50 נקודות משקפת צמיחה בפעילות, ואילו מדד מתחת לרמה זו מצביעה על התכווצות בפעילות במגזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully