וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח שב"כ: עלייה חדה בשיגור רקטות

יהושע בריינר

1.4.2010 / 19:04

הדו"ח החודשי של שירות הביטחון הכללי מגלה כי בחודש החולף חלה עלייה משמעותית במספר הפיגועים נגד ישראל. בנוסף לכך, בחודש מרץ בוצע מספר שיגורי הרקטות הגבוה ביותר בחצי השנה האחרונה

בחודש מרץ חלה עלייה משמעותית במספר הפיגועים נגד ישראל, כך עולה מנתוני הדו"ח החודשי של שירות הביטחון הכללי. לפי נתוני השב"כ, במהלך חודש מרץ בוצעו 125 פיגועים, זאת לעומת 53 בלבד במהלך פברואר. האירועים כוללים גם את ההיתקלות של כוח גולני עם חמושים פלסטינים בכיסופים, בו נהרגו שני לוחמי צה"ל, וכן את אירוע מותו של הפועל הזר מתאילנד שנהרג מנפילת רקטה בנתיב העשרה.

את עיקר העלייה ניתן לייחס לאירועים בירושלים וברצועת עזה, כאשר במהלך חודש מרץ נורו 35 רקטות ושש פצצות מרגמה אל עבר שטח ישראל, זאת לעומת חמש רקטות בפברואר. גם ביהודה ושומרון נרשמו 89 פיגועים לעומת 40 בלבד בפברואר. בין היתר נרשמו חמישה אירועי ירי, חשיפת שלושה מטעני חבלה וכן 79 אירועים של השלכת בקבוקי תבערה, 25 מתוכם בירושלים.

על פי נתוני השב"כ, חודש מרץ היה החודש בו בוצע מספר שיגורי הרקטות הגבוה ביותר בחצי השנה האחרונה. השבוע אמר הרמטכ"ל, רב-אלוף גבי אשכנזי בביקור באזור האירוע בגבול הדרום בו נהרגו שני חיילי צה"ל, כי "ייתכנו אירועים נוספים, אליהם יש להיערך". הרמטכ"ל ציין כי הוא "סומך על הלוחמים במאת האחוזים שימשיכו לבצע את תפקידם נאמנה". הרמטכ"ל הוסיף כי הוא ביקר ביישובי עוטף עזה ושמע מהתושבים על הרגשת הביטחון שלהם, וטען כי התחושה הזו נזקפת לזכות לוחמי חטיבת גולני.

עדכון ראשון: 18:00

  • עוד באותו נושא:
  • שב"כ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully