וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: אושרה רכישת בזק ע"י שאול אלוביץ'

אמיתי זיו

1.4.2010 / 18:17

לאחר חודשים של בחינה אישרה הממונה על ההגבלים העסקיים את רכישת ענקית התקשורת ע"י איש העסקים הישראלי. כעת נדרש אישור משרד התקשורת לצורך השלמתה הסופית של העסקה

אחרי חודשים של בחינה אישרה היום (חמישי) הרשות להגבלים עסקיים את העסקה של שאול אלוביץ' לרכישת מיידי קבוצת אייפקס-סבן-ארקין. כעת, לצורך השלמת העסקה, נדרש עוד אישור משרד התקשורת – והוא צפוי להתקבל בשבועות הקרובים.

אישור עסקת בזק היה מורכב מבחינה הגבלית, היות שלאלוביץ' אחזקות רבות נוספות בתחום התקשורת באמצעות קבוצת יורוקום. הרשות בחנה, למשל, את תחום המרכזיות בו שולט אלוביץ' באמצעות מותג פנסוניק.

לבסוף, הוחלט על אישור העסקה עם שני סייגים: האחד, שאלוביץ' יצטרך למכור את אחזקותיו ב-yes העומדות על 50.2% מחברת הלוויין. על אף מכירת אחזקותיו, אלוביץ' צפוי להחזיק עדיין ב-yes באמצעות בזק בשיעור של 49.8%.

שנית, הרשות הוסיפה תנאי מגביל לאישור העסקה הנוגע לשיווק מכשירי נוקיה, הנעשה באמצעות יורוקום תקשורת סלולרית, שבבעלות מלאה של אלוביץ'.

נקבע כי נוקיה ישראל לא תוכל להעביר מידע לפלאפון (חברה בת של בזק) על מבצעי שיווק צפויים של מכשירי נוקיה בחברות המתחרות סלקום ופרטנר. ביורוקום לא התנגדו לתנאי, היות וכבר היום נוקיה שומרת על סודיות מלאה על פעילות המפעילות הישראליות.

גורם הבקיא בפרטים אמר שברשות להגבלים עסקיים "הפכו כל אבן בהליך אישור העסקה". עוד ציין כי הצלחת שיווק מכשיר האייפון בישראל (כ-9% מכלל המכירות בתקופה האחרונה) עזרה ליורוקום בתהליך האישור, היות והדבר הוכיח לרשות כי לנוקיה אין שליטה מיוחדת בשוק המכשירים המקומי. ואכן נתח השוק של יורוקום בשוק המקומי ירד באופן מובהק עם תחילת שיווק המכשיר מבית אפל בארץ, בדצמבר האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully