וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנאטור קרי לאסד: תפקידכם בשלום מרכזי

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.4.2010 / 16:41

נשיא סוריה נפגש עם הסנאטור האמריקאי ג'ון קרי ודן עמו ביחסי המדינות ובחידוש שיחות השלום באזור. בתום הפגישה אמר קרי כי "דמשק יכולה למלא תפקיד מרכזי בהשגת ביטחון ושלום"

נשיא סוריה בשאר אסד נועד היום (חמישי) בדמשק עם יו"ר ועדת החוץ של הסנאט האמריקני, הסנאטור ג'ון קרי, המבקר בימים אלו בסוריה ובלבנון. סוכנות הידיעות הרשמית בסוריה דיווחה כי השניים דנו ביחסים בין שתי המדינות ובדרכים לחדש את תהליך השלום במזרח התיכון. לפי הדיווח, אסד חזר על עמדתו לפיה הוא מעוניין בשלום צודק וכולל ושיבח את המאמצים האמריקאים והטורקים לחדש את המגעים בין סוריה לישראל. בנוסף הזהיר מפני מה שהגדיר כ"צעדים הישראלים המסוכנים בשטחים הפלסטינים" ומכך שישראל ממשיכה להפנות עורף "לדרישות השלום".

קרי אמר בתום הפגישה כי יש להמשיך ולשפר את היחסים בין סוריה לארה"ב ולהתגבר על המחלוקות בין המדינות כדי לתמוך בשלום ויציבות במזרח התיכון. "דמשק יכולה למלא תפקיד מרכזי בהשגת ביטחון, יציבות ושלום במזרח התיכון", אמר קרי, אשר סירב לנקוט במועד למינוי השגריר האמריקאי החדש בדמשק אך הבהיר כי מדובר ב"נציג טוב למדיניות של אובמה כלפי הממשלה הסורית". בפגישה נכחו גם שר החוץ הסורי וואליד מועלם וסגנו פייסל מקדאד.

במהלך ועידת הליגה הערבית בתחילת השבוע, קרא אסד למדינות ערב להפסיק כל סוג של יחסי נורמליזציה עם ישראל ולתמוך ב"פעולות התנגדות" מולה. את הדברים אמר לאחר שנפגש עם שורה של מנהיגים, ביניהם שליט לוב מועמר קדאפי, עבדאללה מלך ירדן, ראש ממשלת מצרים אחמד נזיף וראש ממשלת טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן, עמו דן ב"מצב המסוכן השורר בשטחים הפלסטיניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully