וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחת אבטחה כבדה: מערת המכפלה - אתר מורשת

יהושע בריינר

1.4.2010 / 17:30

כ-15,000 בני אדם משתתפים בטקס מאובטח להכרה במערת המכפלה כעל אתר מורשת לאומי. אשה נפצעה קל מאבנים שיודו לעבר אוטובוס שעשה את דרכו לטקס. יו"ר מועצת יש"ע: "רק החיבור לשורשים יאפשר לנו לעמוד בפני לחצים זרים"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: דורון שטיין)

אנשי היישוב היהודי בחברון קיימו היום (חמישי) טקס רשמי בו מוכרזת מערת המכפלה כאתר מורשת לאומי. בטקס, שנערך ברחבת המערה, השתתפו כ-15,000 ישראלים שהגיעו לחברון במסגרת אירועי חג הפסח, וכן 10 חברי כנסת הנמנים על השדולה למען ארץ ישראל. האירוע והעלייה למערה התקיימו תחת אבטחה כבדה של חיילים מפיקוד מרכז ושוטרי משמר הגבול.

יו"ר מועצת יש"ע דני דיין שהיה ראשון הדוברים בטקס אמר כי "החיבור למערת המכפלה, המתבטא בהחלטה להכיר בה כאתר מורשת לאומית, הוא לא רק מעשה ערכי כי אם גם מעשה מדיני". לדבריו, "רק החיבור לשורשיו של העם היהודי נותן את העוצמה הדרושה כדי לעמוד בפני לחצים זרים ולעמוד על מימוש זכותנו על הארץ. בזכות החיבור הזה נוכל לומר למנסים להכניע אותנו 'עד כאן'".

"האומץ של ממשלת ישראל להכריז על המערה כעל אתר מורשת לאומי ולהתייצב מאחורי האמת ההיסטורית הזאת זכתה לגיבוי כמעט מכל קצות הקשת הפוליטית", אמרה לוואלה! חדשות אורית סטרוק, מראשי היישוב היהודי בעיר. "היתה כאן אמירה שהפגינה זקיפות קומה בדבר הזכות שלנו על המקום הזה. המדינה עמדה בכבוד בגל המהומות שפרץ אחרי שהממשלה קיבלה את ההחלטה, והיום הגיע הזמן שגם אנחנו נכריז על המערה כעל אתר מורשת לאומי".

ההכרזה על מערת המכפלה כעל אתר מורשת תביא בין היתר לסדרה של עבודות תשתית בשטח שסביב ובתוך המערה. עבודות אלו ימומנו על ידי הממשלה. בעבר הבטיח ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי תנאי התפילה של היהודים במתחם המערה ישופרו, והמתנחלים מתכננים להתחיל ולקיים במקום פעילות הסברתית. "כל השיפוצים שנעשו עד עכשיו היו רק לטובת המוסלמים, והגיע הזמן שגם אנחנו נהנה מעבודות תשתית שיעשו עבורנו", מוסיפה סטרוק.

מוקדם יותר יידו עשרות פלסטינים אבנים לעבר אוטובוס ובו ישראלים שהגיע לחברון על מנת להשתתף בטקס ונכנס בטעות לשכונת ג'אליס הפלסטינית. אישה בהריון נפצעה באורח קל מיידוי האבנים ופונתה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים הדסה עין-כרם בירושלים. כוח של צה"ל הגיע למקום ופיזר את מיידי האבנים. חלק מהנוסעים לקו בחרדה, אולם לא נזקקו להמשך טיפול.

ההחלטה להכריז על מערת המכפלה כאתר מורשת לאומי עוררה לפני כחודש סערה תקשורתית רבה ואף גררה מהומות בחברון. ההחלטה גררה גם גל של גינויים ממדינות ערב ומהארגונים הפלסטיניים. ראש הממשלה נתניהו אמר אז כי ההחלטה לשפץ את האתרים איננה פוליטית או מדינית, אלא עניינית. "אני חושב שהממשלות המובילות בעולם יבינו את זה מהר מאוד כי אנחנו מסבירים להן את זה", אמר, "אנחנו נשמור על חופש הפולחן והסידורים הקיימים של מתפללים יהודים ומתפללים מוסלמים כאחד. מה שאנחנו באים לעשות זה לשמר ולתחזק סידורי תפילה קיימים".

עדכון ראשון: 15:13

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully