וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העולם תרם 10 מיליארד דולר לשיקום האיטי

טליה שחר

1.4.2010 / 12:02

הקהילה הבינלאומית נענתה לקריאת האו"ם וממשלת האיטי וגייסה 9.9 מיליארד דולר, הרבה מעבר למצופה, לתמיכה במאמצי השיקום של המדינה מוכת האסון

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

האו"ם הצליח לגייס סכום גדול יותר מזה שציפה למען שיקום האיטי. בתום כינוס מיוחד במטה הארגון בניו יורק הודיע מזכ"ל האו"ם באן קי-מון כי 130 מדינות החברות בארגון וארגונים בינלאומיים הבטיחו לתרום 9.9 מיליארד דולר במשך שלוש השנים הקרובות, הרבה מעבר למה שממשלת האיטי ביקשה.

"זוהי המקדמה שהאיטי זקוקה לשם חידוש כולל", אמר באן.
ארצות הברית והאיחוד האירופי הציעו את התרומות הגדולות ביותר - ארצות הברית הבטיחה סכום של 1.5 מיליארד דולר, בעוד האיחוד האירופי הבטיח 1.7 מיליארד דולרים. "סיוע הוא חשוב", אמרה מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון, שאירחה את הכינוס יחד עם באן. "המטרה שלנו חייבת להיות העצמת העם בהאיטי. הם אלה שימשיכו את העבודה של הבנייה מחדש בהאיטי, הרבה אחרי שהמעורבות שלנו תסתיים".

ועדה בראשות נשיא האיטי רנה פרבל ונשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון תוודא שהסיוע ינוהל באופן מתואם, ושבכספים שהובטחו יעשה שימוש נאות.

נשיא האיטי הודה למשתתפים על נדיבותם. "תודה על הסיוע הספונטני שהגיע מהרגעים הראשונים אחרי האסון. היום הוכח שהקהילה הבינלאומית תמשיך לתמוך בהאיטי בטווח הארוך, ותענה על הצרכים שהאסון הזה גרם", אמר רנה פרבל.

האיטי היתה כבר המדינה הענייה ביותר בחצי הכדור המערבי טרם רעידת האדמה בעוצמה של 7 דרגות שפקדה את האי ב-12 בינואר. כ-300,000 בני אדם נהרגו באסון, וכשני מיליון תושבים נותרו חסרי בית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully