וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: שחרור בכיר הארגון לא קשור לשליט

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.4.2010 / 10:41

בארגון מבהירים כי שחרור מייסד הזרוע הצבאית של חמאס מהכלא הישראלי וגירושו לדמשק אינם קשורים למו"מ לשחרור החייל החטוף. "המגעים לגיבוש עסקה נמצאים באותו מצב"

על רקע דבריו אתמול של גורם בחמאס, לפיהם המתווך הגרמני שב לתווך במשא ומתן לגיבוש עסקת שליט בין ישראל לחמאס, מבהיר היום (חמישי) בכיר חמאס ונציג הארגון בלבנון, אוסמה חמדאן, כי אין כל חדש במגעים לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. בראיון לאתר החדשות "קודס-פרס" הכחיש חמדאן את הדיווחים, לפיהם שחרור מייסד הזרוע הצבאית של חמאס סאלח עארורי מהכלא וגירושו לדמשק הם חלק מעסקת שליט.

"יש להבהיר כי אין כל חדש במגעים לגיבוש עסקת שליט", הוסיף חמדאן. "מי שהכשיל את המגעים היתה ישראל. המגעים לגיבוש עסקה נמצאים באותו מצב. מאז שישראל הכשילה את המגעים, לא היה שום שינוי בנושא. המשא ומתן מוקפא". לפני כשבועיים שוחרר כאמור עארורי מהכלא הישראלי ואתמול גורש, במסגרת הסכם עם ישראל, ביחד עם רעייתו ואמו לדמשק. סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס מוסא אבו מרזוק אמר אף הוא כי "אין כל חדש" במגעים לגיבוש עסקה.

אתמול גילה גורם בחמאס כי המתווך הגרמני במשא ומתן בין ישראל לחמאס לגיבוש עסקת שליט חידש את פעילותו: "אנחנו יכולים לומר שערוץ התיווך בין הצדדים לא הופסק. המתווך הגרמני מנהל מגעים עם שני הצדדים", אמר לסוכנות הידיעות האיטלקית. הוא הוסיף ואמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "חושש להיענות לתנאיו של חמאס במשא ומתן, משום שהדבר עלול להחליש את הקואליציה שלו" והבהיר כי אין בכוונת חמאס לוותר על דרישותיו.

בתוך כך, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס מוסא אבו מרזוק אמר בראיון לעיתון הסורי "אל-ווטן" כי ארגונו הקים ועדת חקירה לבדיקת חיסול בכיר הארגון מחמוד אל-מבחוח וכי "בקרוב מאד תוצגנה תוצאות החקירה". הוא הכחיש את הטענות לפיהן ישראל חדרה לשורות חמאס והבהיר כי אירועים מסוג זה "עלולים לקרות גם בלי חדירה ישראלית לארגון. פירצה לשורות הארגון אינה מתקבלת על הדעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully