וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נתנגד לפינוי שדה דב"

זוהר בלומנקרנץ

1.4.2010 / 9:00

"חיל האוויר לא יהיה הגורם הראשון שייצא משדה דב, אולם לחיל אין התנגדות עקרונית לסגור את השדה ולהעתיק את הפעילות למקום אחר", כך אמר קצין בכיר מחיל האוויר המעורב בנושא

"חיל האוויר לא יהיה הגורם הראשון שייצא משדה התעופה דב בתל אביב. אולם לחיל האוויר אין התנגדות עקרונית לסגור את השדה ולהעתיק את פעילותו למקום אחר" - כך אמר קצין בכיר מחיל האוויר המעורב בנושא.

לדברי הקצין, בחיל האוויר מודעים לצורכי השוק האזרחי ולרצון לפתח את האזור מבחינה נדל"נית, ולכן "הצבא לא יהיה זה שיעמוד בדרך ויערים מכשולים". לדבריו, דוגמה מובהקת לכך היא פינויו של בסיס התובלה בח"א 27 מנתב"ג והעתקתו לנגב.

שר התחבורה, ישראל כץ, ושר השיכון, אריאל אטיאס, החליטו לפעול במשותף כדי להביא לפינויו של שדה דב. בסוף החודש שעבר פורסם כי שני השרים הקימו צוות משותף שיתכנן את פינוי השדה וימצא מקום חלופי עבורו - דבר שיאפשר הקמת 12 אלף יחידות דיור במקום. הצוות, בראשותו של מנכ"ל משרד התחבורה, יעקב גנות, יגבש תוכניתו עד יוני ויביא את ההצעה להצבעת הממשלה.

הקצין הוסיף כי רק באחרונה הושלמו עבודות שיפוץ ושדרוג תאורת המסלול בשדה התעופה דב בהשקעה של מיליוני שקלים, בתקציב משותף לחיל האוויר ולרשות שדות התעופה (רש"ת). הוא דחה בתשובה את הטענה כי מדובר בהשקעה כספית מיותרת לכאורה, מכיוון שממילא יש כוונה לסגור את שדה התעופה במקום.

לדבריו, מדובר היה בצורך מבצעי שנועד לשפר את רמתה של בטיחות הטיסה במקום שבו היא מורכבת במיוחד. זאת, בשל הממשק ההדוק של מספר הטיסות הגבוה של מטוסי תעופה צבאית למטוסי תעופה אזרחית בשדה. יתרה מכך, לא ברור עדיין מתי ייסגר שדה התעופה לפעילות ועד אז, לדבריו, צריך לשמור על הסטנדרט של ארגון התעופה האזרחית הבינלאומי, ה-ICAO.

במהלך החודש וחצי שבו היה שדה דב סגור לפעילות התעופה האזרחית, בגלל עבודות השיפוץ במקום, הועתקו הטיסות לנתב"ג. לדברי הקצין הבכיר מחיל האוויר, חלה ירידה של 30% בפעילותה של התעופה האזרחית הפנים-ארצית באותה תקופה מנתב"ג לאילת ולראש פינה. זאת משום שהמעבר מתל אביב לנתב"ג הפך את הטיסות מהמרכז לאילת ולראש פינה לפחות כדאיות. לכן יש גם אלמנט מסחרי נוסף שעשוי להשפיע על סגירת שדה דב והעתקת פעילות הפנים ארצית שלו לאילת מנתב"ג.

הקצין הבכיר הדגיש כי גם בלונדון, שיש בה כמה שדות תעופה בינלאומיים, פועל שדה תעופה אחד בתוך העיר עצמה. "אני לא מכיר שום עיר גדולה שאין בה שדה תעופה, כך שהשיקול המוביל הוא לא בהכרח צבאי", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully