וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקח הטרור - עדיף מאוחר

דן מרגלית

1.4.2010 / 7:40

ליבי ליבי לאזרחי רוסיה השלווים החווים לפתע את זוועת פיגועי ההתאבדות. הטרוריסטים שלהם מטילים אימה כפולה - לא מסתפקים ברצח במקום אחד אלא בשניים.

זה טרור שמביא את הגיהינום הביתה. כל כניסה לחנות לחדר מדרגות לאוטובוס או סתם הליכה ברחוב מלוות בחשש כבד. כל אדם הצועד ממול או מתרחק במהירות הופך לחשוד. הישראלים שסבלו מן הטרור הנורא מבית מדרשו של האיסלאם הקיצוני למדו לחיות עם זה, אבל יודעים כי לעולם לא מתרגלים.

בתגובה העיר מנהיגה של רוסיה ולדימיר פוטין - ואליו נשואות העיניים יהיה תוארו אשר יהיה - כי ארצו "תגרד את הטרוריסטים מן הביוב."דברים כדורבנות. רק איך? עם זכות השתיקה? עם מפגש מהיר של החשודים עם עורך דינם? מה בקשר לטלטולים? גואנטנמו ברוסית?

אולי הפצצה אווירית של החבל המייצר את המחבלים האלה גם מן הים ובארטילריה? הרי רוסיה כבר נהגה כך בצ'צ'ניה האם תחזור? ומה תאמר לריצ'רד גולדסטון הפנוי זה זמן מה מעיסוקיו בישראל?

אין פשרה עם טרור המתאבדים

פוטין אינו יכול לרחוץ בניקיון כפיו. הקרמלין משמש חומת המגן, או לפחות גדר ההפרדה של המשטר האיראני שהוא שורש הטרור האיסלאמי לצורותיו השונות. רוסיה מעכבת את הסנקציות נגד מיזם הגרעין של משטר האייתוללות. היא מספקת להם נשק שישמש להגנה על המתקנים האסורים. יותר מכל היא מחזקת את ההנחה של הקיצוניים מטהרן ועד לחיזבאללה ולחמאס כי המערב רקוב ותרבותו נבובה, ואם רק יתעמתו עם הדמוקרטיה יוכלו לה.

לאמא רוסיה יש טינה חריפה כלפי ארה"ב ובעלות בריתה, ובמידה לא מבוטלת של צדק. אמריקה של "קץ ההיסטוריה" לפרנסיס פוקויאמה נהגה ברוסיה כאילו ארה"ב היא אחת ואין בלתה בעולם, ושום גלסנוסט ופרסטרויקה בבריה"מ לשעבר לא גרמו לה לנהוג בעדינות ובהבנה כלפי יריבתה שקרסה.

כבוד הוא דבר חשוב ברוסיה. האמריקנים מבינים זאת עתה. פוטין הזכיר את מרכזיותו של הכבוד בתגובתו על מעשי הטרור האחרונים. אפשר שהוא ועמיתיו ילמדו את הלקח שאין פשרה עם טרור המתאבדים. מוטב מאוחר מאשר בכלל לא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully