וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללכת על המים: אלפים טבלו בעקבות ישו

יהושע בריינר

31.3.2010 / 22:20

אלפי מאמינים נוצרים ניצלו את ההזדמנות לטבול באתר "קאסר אל יהוד", הנחשב לפי המסורת למקום שבו יוחנן הטביל את ישו. בשל הימצאות מוקשים, הכניסה למקום מתאפשרת רק פעמיים בשנה

אלפי נוצרים מכל רחבי העולם הגיעו היום (רביעי) לרגל חג הפסחא, לאתר הטבילה "קאסר אל יהוד" בנהר הירדן, סמוך ליריחו. המאמינים טבלו עצמם במקום שלפי המסורת הנוצרית, יוחנן הטביל בו את ישו, ואלוהים נגלה לישו.

נוצרים טובלים בנהר הירדן. רויטרס
לפי המסורת, זהו המקום שבו ישו הוטבל ושבו נגלה בפניו אלוהים. נוצרים טובלים ב"קאסר אל יהוד"/רויטרס

לראשונה, איפשר המנהל האזרחי למבקרים במקום לטבול את כל גופם במימי הנהר, זאת לאחר שבאתר נבנו קורות מתאימות. עד היום יכלו המבקרים במקום לטבול רק את ראשם במים, וכעת יכולים המאמינים לקיים את המסורת כהלכתה. לאתר הגיעו נוצרים מכל העולם, ובעיקר מרוסיה ויוון.

בשל הימצאותם של מוקשים רבים שעדיין פזורים סביב האתר, במערכת הביטחון מאפשרים כניסות המוניות למקום רק פעמיים בשנה, אולם לדברי ראש מנהלת התיאום והקישור בגזרת יריחו, סגן אלוף איציק אדרי, בשבועות הקרובים ייעשו במקום עבודות תשתית שיאפשרו כניסה חופשית למתחם, הנחשב לשלישי בחשיבותו בנצרות.

נוצרים טובלים בנהר הירדן. רויטרס
האתר השלישי בחשיבותו בנצרות/רויטרס

"בשל השיפור הביטחוני שחל בשנים האחרונות באיזור, אנחנו רוצים מאוד לפתוח את האתר באופן קבוע", אומר אדרי. "טקס הטבילה היום היה מרגש מאוד ואפילו אני כיהודי התרגשתי. צריך להבין שעבור הנוצרים מדובר באתר קדוש מאוד, ועד היום הם לא יכלו לקיים בו את הטבילה על פי המסורת. חופש הפולחן חשוב לנו מאוד ולשמחתי כל מי שרצה טבל היום במים. אני מקווה שנצליח להביא לפתיחת המקום בכל ימות השנה, כיוון שהאתר הוא בעל פוטנציאל תיירותי אדיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully