וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "המתווך הגרמני שב לטפל בעסקת שליט"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

31.3.2010 / 22:04

גורם בחמאס טוען כי המתווך הגרמני שמנסה לקדם את שחרורו של החייל השבוי גלעד שליט, חידש את פעילותו. לדבריו, ראש הממשלה נתניהו חושש להיענות לתנאי חמאס מחשש לשלמות הקואליציה

גורם בחמאס גילה אמש (רביעי) כי המתווך הגרמני במשא ומתן בין ישראל לחמאס לגיבוש עסקת שליט חידש את פעילותו: "אנחנו יכולים לומר שערוץ התיווך בין הצדדים לא הופסק. המתווך הגרמני מנהל מגעים עם שני הצדדים", אמר לסוכנות הידיעות האיטלקית. הוא הוסיף ואמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "חושש להיענות לתנאיו של חמאס במשא ומתן, משום שהדבר עלול להחליש את הקואליציה שלו" והבהיר כי אין בכוונת חמאס לוותר על דרישותיו.

"מחשש להתפרקות הקואליציה שלו, נתניהו עושה את מירב המאמצים כדי לנקוט 'סחבת' במגעים לגיבוש עסקת שליט ולעכב אותם כמה שאפשר", הוסיף הגורם מחמאס. "הכל על מנת למצוא את הזמן המתאים לו. נתניהו פועל כדי להשאיר את ערוץ המשא ומתן במצב הזה". הוא ציין עוד כי חמאס "דבק ברשימת האסירים הסופית שאותה הגיש למתווך הגרמני לפני מספר חודשים".

בשבת דיווחו מקורות פלסטינים בקהיר המוגדרים 'מהימנים' לעיתון המצרי "אל-מסריון", כי ארה"ב תתווך לראשונה גם היא במשא ומתן בין ישראל וחמאס לגיבוש עסקת שליט. לפי מקורות העיתון, ההצעה האמריקאית צפויה לכלול הבטחה להגיש מספר תמריצים לחמאס עבור התגמשות במשא ומתן לשחרור שליט. אחד התמריצים שתציע ארה"ב לחמאס הוא הסרת הבידוד הבינלאומי מעל חמאס.

לדברי מקורות העיתון, תמריצים נוספים שצפויה ארה"ב להציג לחמאס הם הבטחת פתרון של קבע לסוגיית מעברי הגבול לרצועת עזה שיכלול את פתיחתם, וכן התחייבות להביא להסרת המצור המוטל על עזה. בנוסף צפויה ארה"ב להבטיח לחמאס לסייע בשיקום התשתית ברצועת עזה – הכבישים, החשמל והביוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully