וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העולם עוד לא ויתר על הנפט

נמרוד הלפרן

31.3.2010 / 22:00

הכלכלן ואנליסט האנרגיה ג'פרי רובין, צופה כי מחיר הנפט עתיד לחצות השנה את רמת 100 דולר לחבית, וצפוי בשנה הבאה לשבור את השיא של 147 דולר לחבית שנרשם לפני המיתון

הכלכלן ואנליסט האנרגיה הקנדי הנודע, ג'פרי רובין, צופה כי מחיר הנפט הגולמי עתיד לחצות השנה את רמת 100 דולר לחבית, וצפוי בשנה הבאה לשבור את השיא של 147 דולר לחבית שנרשם לפני המיתון העולמי האחרון.

רובין, לשעבר הכלכלן הראשי לשווקים עולמיים של הבנק הקנדי CIBC, היה מהכלכלנים הראשונים שניבאו את הזינוק במחירי הנפט העולמיים, וצפה זאת כבר בשנת 200. בטור שפירסם היום בעיתון הקנדי "גלוב אנד מייל" העריך רובין כי מחיר הנפט צפוי לשוב לרמה תלת-ספרתית עד הרבעון הרביעי של השנה, וכי מחיר הנפט ישוב לשבור שיאים בשנה הבאה.

"אנחנו בקושי יצאנו מהמיתון, וכבר אנחנו עומדים מול רמת מחירים, שעד לפני מספר שנים נהגו הממשלה שלנו, מגזר הנפט שלנו והכלכלנים שלנו לומר כי לעולם לא נגיע אליה", כתב רובין.

"האם מישהו עדיין מאמין לתחזיות המרגיעות מארגונים לא אמינים כמו סוכנות האנרגיה הבינ"ל על כך שיימצאו מקורות נפט זולים חדשים?" המשיך רובין. "אם כן, מאיפה צפוי להגיע הנפט החדש הזול הזה? בוודאי לא מחולות ביטומנים או קידוחים ימיים עמוקים".

באשר לצד ההיצע בשוק הנפט, רובין לא פחות נחרץ. "ומה בדיוק יכול לעצור פתאום את הביקוש העולמי בשנה הקרובה, וימנע מהמחירים להגיע לרמה תלת-ספרתית? האם מכירות המכוניות צפויות לצנוח בסין ובהודו בחודשים הקרובים? האם ארגון אופ"ק יתחיל פתאום לגבות מחיר מלא על הנפט שהוא מוכר לנהגים ולחברות החשמל במדינות החברות בארגון?", כתב רובין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully