וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד של חמאס: תקרית האש הקטלנית בעזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

31.3.2010 / 17:40

חמאס טוען כי הצליח לתעד את חילופי האש עם חיילי צה"ל בסוף השבוע, במהלכם נהרגו סגן מפקד גדוד 12 בחטיבת גולני רב סרן אלירז פרץ וסמל ראשון אילן סביאטקובסקי

מערכת וואלה!

(התיעוד שהופיע בטלוויזיה של חמאס)

חמישה ימים לאחר התקרית באזור חאן יונס ברצועת עזה, שבה נהרגו רב-סרן אלירז פרץ וסמ"ר אילן סביאטקובסקי, מפרסם היום (רביעי) אתר האינטרנט של הזרוע הצבאית של חמאס – "גדודי עז א-דין אל-קסאם" – סרטון וידאו המתעד את האירוע.

הסרטון, שאורכו כארבע דקות, מציג, לטענת חמאס, את כוחות גולני נכנסים מערבה לתוך שטח הרצועה, את ההיתקלות עם החמושים הפלסטינים ולבסוף את הגעת צוותי ההצלה ואת פינוי החיילים שנהרגו ונפצעו. בהודעת הזרוע הצבאית של חמאס נמסר כי קטע הווידאו הוא באיכות די גרועה בשל המרחק הרב מהתקרית ובשל תנאי השטח. הסרטון צולם מתוך עמדת תצפית הנמצאת בסמוך למקום התקרית.

הרמטכ"ל, רב-אלוף גבי אשכנזי, ביקר בתחילת השבוע באזור התקרית. הרמטכ"ל שמע את עיקרי התחקיר והלקחים מהאירוע עד כה וערך תצפית על האזור. במהלך הביקור ערך הרמטכ"ל שיחה עם מפקדי וחיילי גדוד "ברק" של חטיבת גולני. הרמטכ"ל אמר ללוחמים כי "אתם מהווים את החומה בין המחבלים לישובים. ייתכנו אירועים נוספים, אליהם יש להיערך". הרמטכ"ל ציין, כי הוא מעריך את העבודה הרבה שעשה הגדוד במהלך שהותו בגבול עזה וכי הוא "סומך על הלוחמים במאת האחוזים שימשיכו לבצע את תפקידם נאמנה". הרמטכ"ל הוסיף, כי הוא ביקר ביישובי עוטף עזה ושמע מהתושבים על הרגשת הביטחון שלהם, וטען כי התחושה הזו נזקפת לזכות לוחמי חטיבת גולני.

רב סרן אלירז פרץ, סגן מפקד גדוד 12 בחטיבת גולני, בן 31, וסמ"ר אילן סביאטקובסקי, בן 21, חייל בגדוד נהרגו ביום שישי שעבר במהלך חילופי אש עם חמושים סמוך לכיסופים שבצפון רצועת עזה. שני חיילים נוספים נפצעו, אחד באורח קשה והשני באורח קל ברגלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully