וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

14 הרוגים ביום קרבות נוסף בגבול הודו-פקיסטן

רויטרס

7.1.2002 / 16:10

אלפי כפריים עוזבים את בתיהם מחשש להתלקחות; בלייר, המנסה לתווך בין הצדדים, קיבל מהודו מסר כי היא מוכנה לחזור למו"מ עם יריבתה; נשיא פקיסטן: היינו קורבנות של טרור קנאי

לחיצת היד בין מנהיגי הודו ופקיסטן בוועידה האזורית בנפאל לא גרמה לרגיעה בחבל קשמיר המתוח. חמישה חיילים פקיסטנים וחייל הודי נהרגו היום בחילופי אש בגבול בין המדינות. משטרת הודו דיווחה על שמונה אזרחים הרוגים בשלוש התקפות שונות של טרוריסטים איסלאמיים בחבל.

מקור במשרד ההגנה ההודי טען כי "החיילים הפקיסטנים פתחו באש ללא כל התגרות על חיילינו שהשיבו אש יעילה". לפחות 2,000 כפריים פקיסטנים עזבו את בתיהם מחשש להתלקחות נוספת של האזור.

ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, המבקר בימים אלה באזור, נפגש עם ראשי המדינות בניסיון להוריד את המתיחות הצבאית ולהחזירם לשולחן המו"מ. בלייר נפגש אתמול עם ראש ממשלת הודו, אטאל בהראי וג'אפאי והיום טס לפקיסטן כדי להיפגש עם הנשיא פרבז מושארף. משיחותיו עם וג'אפאי הבין בלייר כי הודו מוכנה לחדש את המו"מ אם פקיסטן תגנה ותנתק קשריה עם כל גופי הטרור בשטחה.

נשיא פקיסטן אמר במסיבת עיתונאים משותפת עם בלייר, כי בכוונתו לנקוט בפעולות נוספות נגד הקיצוניים האיסלאמיים במדינתו. "היינו קורבנות של קיצוניות קנאית, של טרור קנאי", אמר מושארף והוסיף כי הוא יודיע על החלטותיו בנאום לאומה שייערך בימים הקרובים.

שר ההגנה ההודי, ג'ורג' פרננדס, אמר היום, כי פסגת מדינות דרום אסיה שנערכה בסוף השבוע בנפאל, לא הביאה לשינוי בהיערכות הצבא בגבול בין הודו לפקיסטן. במסיבת עיתונאים אמר השר, כי אין בכוונת הודו להפחית את מספר הכוחות באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully