וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דימרי כובשת את ירושלים

רנית נחום הלוי

1.4.2010 / 10:40

חברת דימרי שבשליטת יגאל דימרי מדווחת כי רכשה מגרש בשטח של פחות משלושה דונם בשכונת ממילא בירושלים, בו היא מתכוונת להקים פרויקט מגורים בהיקף של 150 מיליון שקל

חברת דימרי שבשליטת יגאל דימרי ממשיכה לצעוד במגרש של הגדולים. החברה מדווחת היום כי רכשה מגרש בשטח של פחות משלושה דונם בשכונת ממילא בירושלים, בו היא מתכוונת להקים פרויקט מגורים בהיקף של 150 מיליון שקל.

תוכנית בניין עיר מאפשרת להקים על המגרש פרויקט מגורים שיכלול 78 יחידות דיור בהיקף של כ-13,000 מ"ר. ל-TheMarker נודע כי החברה רכשה את הקרקע מעזרי נמבר וחברת NAM5, בבעלות משפחת שירזי, אותה מנהל בעיקר דודי שירזי.

חברת דימרי תשלם עבור הקרקע כ-77 מיליון שקל (כ-20.7 מיליון דולר). החברה תשלם 18.5 מיליון שקל במזומן, 4.5 מיליון שקל תשלם למוכר שמחזיק בזכויות הקרקע ו-54.5 מיליון שקל תשלם לבנק בגין התחייבויות המוכרים להלוואה שלקחו.

העסקה נעשתה לפי שווי שוק, מה שמראה כי מחירי הנדל"ן בירושלים - בעיקר באזורי יוקרה כמו שכונת ממילא - נשארו אטרקטיביים, ומחירי הנכסים אף זהים לעסקות שנעשו בתקופת השיא. את הקרקע, בשטח של כ-6 דונם, רכשו נמבר, שירזי ורוברט רכניץ - יזם נדל"ן המתגורר בלוס אנג'לס - בפברואר 2007 מאפריקה ישראל וקבוצת אלרוב לפי שווי של כ-40 מיליון דולר (160 מיליון שקל). בעסקה שביצעה כעת חברת דימרי הם רכשו 50% מהזכויות בקרקע, כאשר ביתרת הקרקע, רכניץ ימשיך להחזיק.

המגרש הוצע למכירה זה למעלה משנה על ידי נמבר וחברת NAM, כאשר החברות ניהלו מגעים עם גורמים שונים, בין היתר על רקע המשבר הכלכלי, שלא היטיב עם הבעלים. הקרקע ממוקמת בפרויקט ממילא בקרבת חומות העיר העתיקה, כאשר דירות במחיר הזה נמכרות לפי שווי של 10-20 אלף דולר למ"ר.

מדובר בפרויקט הראשון של דימרי בירושלים. באחרונה ביצעה החברה עסקת ענק כשרכשה מחברה בקבוצת ברגרואין-חג'ג-כהן 7 נכסים לשימור במדרחוב בנחלת בנימין בתל אביב תמורת כ-140 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully