וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בתל אביב ננעל בירידות שערים

יעל חלק

31.3.2010 / 14:45

המעו"ף השיל 0.3% לרמה של 1,229 נקודות, מדד תל אביב 100 נחלש בחצי אחוז לרמה של 1,155 נקודות. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.6 מיליארד שקלים

יום המסחר בבורסה של תל אביב התנהל בציפייה לדו"חות הכספיים של החברות הציבוריות שטרם חשפו את תוצאותיהן לשנת 2009, ועל רקע העלאת הריבית במשק לרמה של 1.5%, כפי שהודיע בנק ישראל ביום ראשון בערב.

המסחר נחתם בירידות שערים: מדד תל אביב 25 השיל 0.3% לרמה של 1,229.07 נקודות ומדד תל אביב 100 נחלש ב-0.5% לרמה של 1,155.42 נקודות.מחזור המסחר מסתכם בכ-1.6 מיליארד שקל.

"רוב פעילי שוק ההון נמצאים בחופש בימים אלו - ימי חול המועד של פסח מאופיינים בפעילות נמוכה ומחזורי מסחר מצומצמים יחסית לימים הרגילים. הימים הקרובים צפויים להיות מושפעים מההרחשויות בשוק המניות האמריקאי", אמר הבוקר תמיר פורת, סמנכ"ל השקעות בכלל פיננסים.

לדבריו, "אמנם העלאת הריבית האחרונה לא היתה צפויה בקונצנזוס הכלכלנים, אך היא כבר מגולמת במידה רבה בשוק. המשך תהליך העלאת הריבית מצביע על נסיבות כלכליות חיוביות - מדובר בצעד טוב לכלכלה וטוב לשוק ההון. אנחנו מצויים עדיין בסביבת ריבית נמוכה מאוד, והימים הקרובים יתנהלו באווירה נינוחה של חג".

בנק ישראל החליט ביום ראשון להעלות את הריבית ב-0.25% ל-1.5%. בבנק נימקו את ההחלטה במחירים הגבוהים של הנכסים ובכלל זה נכסי הנדל"ן והמניות, וכן בעלייה המהירה בכמות ההנפקות של אג"ח חברות באיכות נמוכה יחסית. בבנק ציינו כי מדובר בתהליך הדרגתי של החזרת הריבית לרמה נורמאלית, שנועד לשמור את האינפלציה בתוך תחום היעד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully