וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עושים רווח פוליטי על הגב של סכנין"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

31.3.2010 / 14:07

ראש עיריית סכנין מאזן גנאים דוחה את האשמות לפיהן העירייה מימנה את הפגנות יום האדמה, בה הונפו תמונותיהם של נסראללה ומורנייה. "הפגנה עם 60 אלף איש, שבה לא זרקו אבנים ולא נשפך דם, היא הישג". בימין דורשים לחקור את מעורבותו של גנאים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: לירז ליבנה)

ראש עיריית סכנין, מאזן גנאים, דוחה היום (רביעי) את האשמות מצד חברי כנסת בימין על תמיכה כספית של העירייה בהפגנת יום האדמה אתמול, הפגנה בה הונפו תמונותיהם של חסן נסראללה ועימאד מורנייה. גנאים אמר לוואלה! חדשות כי "עיריית סכנין לא מימנה ולו באגורה אחת את העצרת שהתקיימה אתמול בעיר. אם היו 60 אלף בני אדם בעצרת שלא חסמו כבישים, לא זרקו אבנים ולא נשפך פה דם – צריך לראות בכך הישג. אם היו בודדים שעשו מה שעשו, אנחנו מבהירים שזה לא מקובל עלינו ובקרוב תצא הודעה משותפת בנושא מטעם עיריית סכנין. בעצרת השתתפו 60 אלף איש, בעוד שבסכנין מתגוררים 27 אלף איש. איני יודע מי שלח אותם".

דבריו של גנאים הגיעו לאחר שחבר הכנסת אלכס מילר (ישראל ביתנו), מיוזמי "חוק הנכבה" שלח היום מכתב לשר הפנים אלי ישי בו הוא דורש לבדוק את מעורבותו של גנאים ב"מימון ובארגון" ההפגנה מתקציב הרשות המקומית. במכתב קרא מילר גם להטיל סנקציות אישיות כנגדו וכנגד עיריית סכנין.

"לא ייתכן ששנה אחר שנה ישמש שטחה ותקציבה של העיר סכנין כר נוח למופעי שנאה ושטנה כנגד מדינת ישראל", כתב ח"כ מילר במכתבו. "המצב רק מחריף עם הזמן, אם כבר התרגלנו להנפת דגלי אש"ף, בשנים האחרונות אנחנו מתמודדים עם קריאות לתמיכה בטרור ובשאהידים ואתמול אף 'זכינו' לראות את תמונותיהם של הארכי-טרוריסטים מורנייה ונסראללה מונפות על אדמת ישראל, בהפגנה שככל הנראה מומנה לפחות בחלקה מקופת המדינה. זה אבסורד, שלא לומר טמטום", הוסיף מילר.

"ההפגנה היא הישג"

בתגובה לדבריו של ח"כ מילר אמר גנאים כי "עדיין לא יודעים מתי יתקיימו הבחירות לכנסת ולכן, אם חבר הכנסת אלכס מילר מחפש לעשות רווח פוליטי - שלא יעשה את זה על גבה של סכנין", הוסיף גנאים. "שלא יחגוג על גב העירייה ולא על גב תושבי סכנין. צר לי שיש חברי כנסת שרואים בעיר סכנין טרף קל, פעם אחר פעם".

אתמול ציינו ערביי ישראל והציבור הפלסטיני את יום האדמה ה-34 בהפגנות ועצרות ברחבי הארץ והשטחים הפלסטינים. בעצרת המרכזית בסכנין השתתפו עשרת אלפים מפגינים, וכמה מהם אף נשאו תמונות של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ושל עימאד מורנייה, קצין המבצעים של הארגון שחוסל כמעט לפני שנתיים.

לפני כשבועיים אישרה הכנסת בקריאה ראשונה את הצעת "חוק הנכבה" של ח"כ מילר העוסקת בדיוק בנושא זה. לפי ההצעה, תוטל סנקציה כלכלית על כל גוף או מוסד המתוקצב על ידי המדינה שיפעל לשלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, יציין את יום העצמאות כיום אבל, יתמוך במאבק מזוין או בטרור כנגדה, יסית לגזענות או יפגע בכבוד דגל המדינה וסמל המדינה. על פי הצעת החוק, הסנקציה הכלכלית תהיה קנס בגובה עד פי עשר מהסכום שהוצא לצורך מימון פעילות זו. כמו כן, קנס כפול יוטל על מי שיפר את החוק בפעם השנייה בתוך שלוש שנים.

עדכון ראשון 11:42

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully