וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

ד"ר איל נחמיאס

31.3.2010 / 11:13

הכלב סובל מכאבים ואין לכם למי לפנות? הכלבה משתעלת ונחנקת ולא מובן למה? ד"ר איל נחמיאס, ווטרינר הבית של פורינה, עונה לשאלות שלכם

יש לי כלבת פינצ'ר בת שנתיים. לעיתים קרובות מאוד כשאני משחקת איתה ומריצה אותה היא משתעלת המון, כאילו היא נחנקת, ופעמים רבות מקיאה. רציתי לדעת ממה נובעת ההתנהגות הזאת?

שיעול במאמץ עלול להעיד על בעיה כלשהי בבית החזה. אפשרות אחת, מאד סבירה, היא בעיית לב ונוזלים בריאות, או לחץ של העליה השמאלית על קנה הנשימה כתוצאה מהגדלת הלב.
אפשרויות אחרות עלולות להיות נגיעות בתולעת הפארק, או מחלות נשימה אחרות שונות. הייתי ממליץ לבדוק אותה ביסודיות ולערוך לה צילום חזה איכותי (רצוי תחת הרגעה אם אפשר) וא.ק.ג, אשר נותן אפשרות לבחון את הפעילות החשמלית של הלב ורמזים לגבי הגדלת לב או אי סדירות בקצב הלב. בדיקות דם גם הן תורמות לאבחון כחלק מהבדיקה המקיפה. לפעמים מדובר פשוט בלחץ של הקולר – בכל מקרה רצוי לא לשים קולר לכלב קטן כזה. המלצה שלי היא לעשות שימוש בריתמה, ולא בקולר צוואר.

לפני כשבוע אימצתי גורת לברדור מעורבת עם גולדן בת חודש. כבר 4 ימים לגורה לא הייתה יציאה ואיני יודעת מה לעשות. אנחנו מאכילים אותה בקוטג' 9% שומן, וביצה. מה תציע לעשות?

גורה בת חודש רק אמורה להתחיל לאכול מזון מוצק. אפשר לנסות להאכיל אותה במזון גורים מורטב במעט מים חמים, או מרק עוף. במזון היבש יש סיבים תזונתיים שעשויים להעניק לה את פעילות המעיים הדרושה. בקוטג' וביצה אין סיבים כלל.

כאפשרות של טיפול לקסטיבי שעוזר ל"הניע" את העסק, אפשר לשלב כפית של דבש בנוזל להרטבה של המזון היבש. דבש יכול לשמש כמזרז פעולת מעיים. אם לא עוזר כמובן רצוי לגשת לרופא לבדיקה. חסימת מעיים היא אחת האפשרויות – גורם נפוץ בגיל הזה הוא תולעי מעיים עגולות. בכל מקרה, רצוי לתת תילוע.

ברשותי כלב אמסטף בן 11 שחלה בסרטן בלסת. הוא הפסיק לאכול, חי על שימורים וסובל מאד. מה ניתן לעשות באשר לסבלו?

קיימים תכשירים שונים ומגוונים המסייעים להקלה על כאב בבעלי חיים. חלק מהתכשירים מתאימים במיוחד למה שקרוי cancer pain. אפשר להעמיק בנושא מניעת כאב וסבל בכתבה המצורפת.

שלום. יש לי כלבה מסוג כנעני, היא בת 11 ויש לה גידול בחזה. זה גורם לה לכאבים ולצליעה קשה, חוץ מזה היא בריאה מאד. ניסינו לתת לה כדורים להקלת הכאב אך היא הקיאה אותם. האם אפשר לנתח אותה?

קשה לי לענות על שאלה כזו, אם לנתח או לא. האם הגידול ממוקד ועל "גבעול" או שהוא מפושט ואוחז ברקמה סביבו? האם הוא מונח על איברים חיוניים או בקרבתם? האם הגידול הוגדר על ידי פתולוג ויודעים מהו אופיו? האם יש גרורות בצלומי חזה או אולטראסונד בטן?

כל אלו שאלות שיש לברר לפני שחושבים על הסרת גידול. במקרים מסוימים המלצת הרופא תהיה לא להסיר גידול אשר הסרתו לא תשפר את איכות החיים, של הכלב אלא אולי אפילו תגרום למותו בניתוח או מיד לאחריו. במקרים כאלו עדיף ורצוי לעשות שימוש בתרופות להקלה על הכאב ותרופות "דוחות קץ" אשר עשויות לסייע למיתון קצב הגדילה של הגידול ולצמצם את הנזקים שגורם סביבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully