וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק פוגע בסיכוי לקבל עבודה?

גיא גרימלנד

31.3.2010 / 11:22

מסקר שנערך עולה כי 70% מהמגייסים ומנהלי משאבי אנוש בארה"ב דחו מועמדים על בסיס מידע שנמצא ברשת האינטרנט. אז מהיום, שמים לב מה רשום בשורת הסטטוס

מחפשים עבודה? תשימו לב למה אתם כותבים ברשת האינטרנט. הסיפור המעניין הבא המתפרסם באתר CNN מלמד על תופעה חדשה: יותר סטודנטים אמריקאיים ובוגרי קולג' מבצעים שינויים בפרופיל שלהם בפייסבוק ומגדירים מחדש את רמת החשיפה של הפרופיל האישי. זאת, מאחר וברור להם שמספר הולך וגדל של מעסיקים מחפשים מידע אודות מועמדים לעבודה במנועי חיפוש בכדי לקבל מידע על הנוכחות המקוונת של המועמד לעבודה.

הביטוי "I have googled" הפך להיות שגור, לא רק עבור מעסיקים ומועמדים אלא גם בסצינת ההכרויות והדייטינג. עם התחזקותה של הרשת החברתית פייסבוק, הפכה הרשת החברתית למקור מידע מעולה נוסף עבור מעסיקים על מנת לקבל פרטים אישיים אודות המבקשים להתקבל למקום העבודה. בעיקר לצורך גילוי פרטים שלא תמיד המועמדים עצמם היו שמחים לחלוק עם מעסיקיהם העתידיים.

המציאות היא שיותר מדי משתמשים לא מבינים את ההשלכות של כתיבה ברשת החברתית, על המוניטין שלהם ברשת האינטרנט והפוטנציאל שיכול להיות לעיתים לא רק מיטיב, מכיוון שהוא חושף פן אישי, אלא גם מזיק. אבל מעבר לכך, המצב הוא שמעט מאוד גולשים מבינים כיצד להגדיר את רמת הפרטיות והחשיפה של הפרופיל האישי שלהם ברשתות חברתיות שונות, ופייסבוק בראשן. הכתבה שמתפרסמת באתר CNN מבוססת על סקר שערכה מיקרוסופט, לפיו 70% מהמגייסים ומנהלי משאבי אנוש בארה"ב דחו מועמד על בסיס מידע שנמצא אונליין. איזו מידע נחשב לבעייתי? למשל תגובות "לא ראויות" על ידי המועמד; תמונות וקטעי וידאו לא ראויים; ביקורת על מעסיקים קודמים, עובדים לשעבר או לקוחות; ואפילו תגובות לא ראויות של חברים או קרובי משפחה בנוגע למועמד.

"אני מבינה שכשמעסיק מחפש את הפרופיל של מישהו בפייסבוק, הוא עושה זאת בכדי לקבל את התמונה היותר גדולה לגבי המועמד ולא להסתפק רק בקורות החיים שלו", אומרת ג'סטין גאוול ל-CNN. "אבל זה לא אומר שמידע המפורסם ברשת חברתית אכן מעיד על יכולתו של המועמד לבצע את העבודה לה הוא מועמד. מה שמועמד לעבודה עושה כשהוא מחוץ למשרד, לא צריך לשנות", הבהירה.

ומה בישראל? סביר להניח שעדיין האחוזים הרבה יותר נמוכים ומנהלי משאבי האנוש והמנכ"לים עושים פחות שימוש בפייסבוק בכדי ללמוד יותר על מועמדים לעבודה, אבל זו מגמה שתלך ותתגבר. היום השימוש בגוגל כדי לדלות עוד מידע על מועסקים עתידיים נפוץ גם כאן בלבנט. בפייסבוק פחות, אבל זה ישתנה ככל שמנהלים הישראלים יהפכו להיות מודעים לכך עם הזמן.

עוד נקודה שחשוב לזכור: חשיפת פרטים אישיים בפייסבוק - שעדיין לא מאפשרת לגוגל לגשת לחפש בדפים שלה אבל זה יכול להשתנות ברגע - נוגעת לא רק לרשת החברתית הפופולרית, אלא גם לאתרים רבים אחרים: טוויטר, פורומים, טוקבקים וכו'.

מה אפשר לעשות? בעיקר להיות מודע לעניין. להבין שמעסיקים לא עושים הבחנה בין פרופיל אישי לכישורים מקצועיים, ולתקן מה שצריך בפרופיל החברתי. לעבור על הגדרות הפרטיות ורמת החשיפה בכל אתר מדיה חברתית. ואם צריך להסיר מידע שלילי שעשוי להעיד על מועמד, לשקול לעשות זאת ולחזק את המוניטין הרשתי בתוכן מקצועי. בלוג הוא דרך מצוינת לכך, גם עבור מנהלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully