וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שותים ורצים

מוראג יהודית רובננקו

31.3.2010 / 9:51

אם כבר יצאתם לריצת בוקר בפארק, תמקסמו את התועלת עם איזה שחור גדול חזק לפני. קפה, כמובן

קפאין הוא בעצם הסם הפופולרי ביותר בעולם ותמצאו אותו בלא מעט משקאות ומזונות שצורך האדם המערבי המודרני (קפה, תה, קולה, משקאות קלים ושוקולד) ואפילו במספר תרופות.

אין כל פלא, כי מדובר בסם מעורר אפקטיבי ביותר, אשר לא מעט מאיתנו לא יכולים להתחיל את הבוקר (ולהמשיך את היום) בלעדיו, וכן בן זוג אידאלי לעוסקים בספורט.

תכונותיו המעוררות נגרמות עקב השפעתו על מערכת העצבים המרכזית. במינונים גבוהים הוא עלול להיות קטלני, אך אל דאגה, מדובר בצריכה של עשרות כוסות קפה, לא משהו שרובנו יכולים לו.

השפעתו של הקפאין מורגשת לאחר כרבע שעה מרגע צריכתו: הוא מגיע למחזור הדם ונשאר שם למספר שעות, במהלכן הוא אחראי להגברת קצב הלב, הצרת כלי דם, הרפיית מעברי אוויר ושיפור התפקוד הנשימתי.

משפרים ביצועים

בספורט התחרותי הוא אסור לשימוש כבר משנות השישים, מסיבה זו בדיוק. הוא נחשב כחומר ארגוגני (משפר ביצועים) ולכן נמצא ברשימת החומרים הממריצים האסורים לשימוש.

אולם לעוסקים בספורט כתחביב, ובמיוחד למי שעוסק בספורט על מנת לרדת במשקל, הוא בגדר חובה כמעט: קפאין גורם לפירוק וניוד של חומצות שומן מתאי השומן ולהעלאת ריכוז חומצות השומן החופשיות בדם. זה מוביל לשריפה מוגברת של שומן כמקור אנרגיה בשעת הפעילות, וזה כמובן משמח מאוד את הרצים הרצוצים. כי אם כבר לרוץ, אז שיהיה בשביל מה, לא?

ההמלצה היא לצרוך כמות נאה של קפאין, למשל כוס קפה שחור חזק (150-200 מ"ג קפאין) או אספרסו כפול (100 מ"ג) כ-60-90 דקות לפני תחילת הפעילות הגופנית.
החלק הפחות משמח הוא, שכדי למקסם את התועלת, מוטב להמנע מצריכת קפאין במהלך היום, שכן צריכה עודפת של קפאין ממזערת את השפעותיו המבורכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully