וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אובמה לוחץ על נתניהו לוותר בי-ם

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

31.3.2010 / 9:59

העיתון "אל-חיאת" מדווח מפי גורם אמריקאי בכיר כי הנשיא האמריקאי לוחץ על נתניהו לוויתורים בבירה בתמורה לחידוש המו"מ המדיני. "הממשל מתוסכל ממדיניות ישראל"

"הממשל האמריקאי ממשיך לנהל משא ומתן אינטנסיבי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במטרה לשכנע אותו לעשות ויתורים בנושא ירושלים, שישימו קץ למשבר עם האמריקאים ויביאו לפתיחת המשא ומתן העקיף עם הפלסטינים" – כך גילה היום (רביעי) לעיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון גורם אמריקאי בכיר, המוגדר כמי שמעורה היטב במגעים שמנהלות ארה"ב וישראל מאז פרוץ המשבר ביניהן.

הבכיר הוסיף ואמר עוד כי הממשל האמריקאי "מתוסכל" מהתנהגותה של ממשלת ישראל "מאז שהחלו הניסיונות לחדש את המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים בחודש ספטמבר האחרון". יחד עם זאת, הבהיר כי אין בכוונת הממשל האמריקאי לנסות ולשנות את מבנה הממשלה בישראל "כפי שעשה הנשיא לשעבר ביל קלינטון בשנת 99'". לדברי הבכיר, הממשל האמריקאי "מעוניין לעבוד עם נתניהו ולשכנעו לנקוט בצעדים שיובילו לפתיחת משא ומתן".

"אני חושב שבבסיסם היחסים בין שתי המדינות הם יציבים כמו סלע. כך גם המחויבות שלי האישית לביטחונה של ישראל. אני חושב שיש הסכמה על כך בשתי המפלגות הגדולות", כך אמר נשיא ארה"ב בראיון לרשת MSNBC ששודר אמש.

אובמה הוסיף, לצד הפגנת המחויבות לישראל, כי הוא מצפה לצעדים בוני אמון לקראת חידוש המשא ומתן והתקדמות בתהליך השלום. "אני חושב שנתניהו מבין שהוא צריך לעשות צעדים אמיצים, אני חושב שהוא מרגיש את זה גם מבחינה פוליטית. יחד עם זאת לא רק הצד הישראלי צריך לעשות צעדים ולהתקדם. הבעתי את דעתי בצורה ברורה שגם הפלסטינים צריכים לבצע צעדים שכאלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully