וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי ימין בביר זית: נקים במקום התנחלות

יהושע בריינר

31.3.2010 / 7:50

למרות שצה"ל הוציא צו שטח צבאי סגור באזור, נכנסו פעילי ימין לבתים בכפרים סמוך לרמאללה והכריזו כי יבנו במקום התנחלות חדשה בשם באר זית. "זו ארץ ישראל, השטח שלנו"

כמה עשרות פעילי ימין נכנסו הבוקר (רביעי) לשכונת בתים נטושה בין הכפרים ביר זית לג'ילזון, צפונית לרמאללה והודיעו כי בכוונתם להתיישב במקום ולהקים בו את היישוב "באר זית". הפעילים הגיעו לפנות בוקר לשכונה, הנמצאת לדבריהם בשטח C (שטח בשליטה ישראלית מלאה), התפללו במקום ותלו דגלי ישראל על הבתים. מדובר במבנים שטרם נבנו סופית והיו מיועדים לאנשי כוחות הביטחון הפלסטיניים. השכונה מכונה גם "שכונת השו"פים", אולם עם תחילת האינתיפאדה ננטשו ובנייתם הופסקה.

לאזור הבתים הגיעו כוחות גדולים של משטרה וצבא שאיימו לפנות את הפעילים בכוח. הכוחות אפשרו למתנחלים לסיים את תפילת שחרית ולאחר מכן הם יצאו מהמקום. המתנחלים הגדירו את הפעולה כהצלחה ואמרו כי בכוונתם לשוב לבתים ולאייש אותם. לדבריהם, מדובר בפעולה אחת בלבד מתוך סדרת פעולות מתוכננות בתקופה הקרובה ביהודה ושומרון.

לדברי הפעילים, מדובר בתגובה להקמת העיר הערבית רוואבי שהליכי בנייתה החלו בחודשים האחרונים. "העיר רוואבי תפגע ביהודים באזור ותיצור רצף טריטוריאלי מרמאללה לכיוון שכם שיחנוק את כל חבל בנימין ויביא לכאן עוד 50 אלף פלסטינים", אמר לוואלה! חדשות אלכס אוסטרובסקי שנכנס הלילה לבתים. "זהו חלק מארץ ישראל ואפילו לפי ההסכמים מדובר בשטח C כשהצבא בעצמו משתמש במבנים כאן לעיתים. לא השתלטנו על מקום, מכיוון שארץ ישראל שייכת ליהודים וכשאני מגיע למקום מסויים אין לי צורך להשתלט עליו כי הוא כבר שלי. בכל מקרה, מהבוקר לא הגיע לכאן שום ערבי שטען שהמבנים שייכים לו".

הכניסה למבנים במקום תוכננה במשך החודשים האחרונים בקרב הפעילים. חלק מהמתנחלים הם תושבי האזור אולם חלקם פעילים בתנועות ימין אחרות ובהם גם תנועת "נוער למען ארץ ישראל'. לדברי הפעילים אין בכוונתם לעזוב את המקום אלא לפתחו ליישוב חדש.

לדברי גורמי ביטחון, מדובר בשטח B ולא בשטח C כפי שטוענים המתנחלים, ועוד בטרם כניסתם של המתנחלים במקום הוציא צה"ל צו שטח צבאי סגור לאזור, אולם המתנחלים נכנסו למבנים על אף הצו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully