וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאילן בן דב סיבה כתומה לחייך

ואדים סבידרסקי

30.3.2010 / 22:10

חברת סאני שבשליטת בן דב הציגה גידול של פי 3 בהכנסות בשנת 2009 לעומת אשתקד. העלייה נבעה בעיקר מהכנסות שהתווספו בגין רכישת השליטה בפרטנר

חברת סאני, המחזיקה בסקיילקס ונשלטת על ידי אילן בו דב, דיווחה על תוצאותיה הכספיות לרבעון האחרון של שנת 2009 ולשנה כולה. החברה, העוסקת בתחומי האינטרנט, הציגה גידול של פי 3 בהכנסות בשנת 2009 לעומת אשתקד, לסך של 1.78 מיליארד שקל. העלייה במחזור המכירות נבעה בעיקר מהכנסות שהתווספו בגין תחום פרטנר, החל מחודש נובמבר ומהעלייה בהכנסות בתחום המפעילים הסלולאריים כתוצאה מהשקת מכשירים חדשים.

הרווח התפעולי הוכפל והסתכם בכ-183 מיליון שקל בהשוואה ל-79 מיליון בשנת 2008. בשורה התחתונה, דיווחה החברה על רווח נקי לבעלי המניות של כ-144 מיליון שקל, לעומת 93 מיליון שקל בשנה המקבילה, גידול של כ-55%. תזרים מזומנים החיובי מפעילות השוטפת של החברה הסתכם בשנת 2009 בכ-418 מיליון שקל לעומת 55 מיליון בתקופה המקבילה.

בסיכום הרבעון האחרון ל-2009, הכנסות הקבוצה הסתכמו בכ-1.2 מיליארד שקל, לעומת 194 מיליון שקל ברבעון המקביל. העלייה החדה נבעה מרכישת פרטנר על ידי בן דב בחודשיים האחרונים של 2009. גידול בהכנסות הזניק את הרווח התפעולי הרבעוני ל-112 מיליון שקל, לעומת כ-10 מיליון ברבעון המקביל. לעומת זאת, הרווח הנקי ברבעון האחרון הסתכם בכ-5 מיליון בלבד, בהשוואה לרווח של כ-55 מיליון ברבעון המקביל. הסיבה העיקרית לקיטון בשורה התחתונה הינה הוצאות מימון בגין איגרות חוב ואשראי שקיבלה הקבוצה למימון רכישת פרטנר, הוצאות הרכישה והפחתת עודפי העלות.

עלות שכרו של אילן בן דב, יו"ר דירקטוריון החברה, הסתכמה בכ-14 מיליון שקל, כאשר עיקרה נבעה ממענק של 11.6 מיליון שקל. עלות שכרו של המנכ"ל היוצא, שחר לנדאו, הסתכמה ב-1.7 מיליון שקל ואילו עלות שכרו של יהל שחר, מנכ"ל סקיילקס לשעבר והמנכ"ל החדש של סאני, הגיעה לכ-2.5 מיליון שקל. עלות שכרו של מנהל תחום המפעילים הסלולאריים בסקיילקס, דוידי פיאמנטה, הסתכמה בכ-3.25 מיליון שקל ושל מנכ"ל פרטנר, דוד אבנר, בכ-6.15 מיליון שקל.

אתמול הודיעה החברה כי יהל שחר ימונה לתפקיד מנכ"ל סאני במקומו של שחר לנדאו שכיהן בתפקיד ב-15 השנים האחרונות. שחר לנדאו עומד להתמנות לתפקיד בכיר בחברת הבת פרטנר, ואילו יהל שחר יחליפו עם השלמת עסקת מכירת רשת דינמיקה לסלקום. שחר, מכהן קרוב ל-4 שנים כמנכ"ל סקיילקס, והוא חבר בדירקטוריון פרטנר. לפני מינויו כמנכ"ל סקיילקס, שימש כסמנכ"ל הכספים של סקיילקס במשך 4 שנים, ולפני כן כסמנכ"ל התפעול הראשי בחברת bvr טכנולוגיות.

יהל שחר מסר: "אני מקווה להמשיך את עבודתו המקצועית, היסודית והמסורה של שחר בסאני, ובטוח בהצלחתו גם בפרטנר. במישור האישי, אני שמח על ההזדמנות לקחת אחריות נוספת בקבוצה, שחרתה על דגלה להיות מובילה בשוק התקשורת בישראל".

שחר לנדאו הוסיף: "אני שמח ונרגש להצטרף לשורות פרטנר. לאחר 15 שנות נסיון בתחום הסלולרי, טבעי הדבר שאקדיש את זמני לפעילות המרכזית של הקבוצה בתחום זה – חברת פרטנר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully