וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חד גדיא

עובד אלחליבי

30.3.2010 / 11:00

לכבוד יציאתנו מעבדות לחירות, עובד אלחליבי מפנטז על עולם יפה יותר. אנחנו משוחררים, אבל מה איתם?

שמחה רבה, שמחה רבה, אביב הגיע פסח בא. וגם השנה, כמו בכל השנים האחרונות, אנחנו חוגגים את חג החירות. רשתות המזון נלחמות בינהן מי יותר זולה, ואנחנו מתפתים לקנות עוד ועוד. אנחנו מעמיסים את השולחן של ערב החג בדברי מאכל, ועדיין לא טעמנו חצי מהאוכל. בקושי רב אנחנו מצליחים לקום מהכיסא ולזרוק לפחות חצי מהאוכל שקנינו לפח (לפחות כמה חתולי רחוב נהנים מהשאריות). בקיצור, אנחנו יוצאים מעבדות לחירות.

גם השנה כמו בכל השנים, החופש של בעלי החיים תלוי בנו, בני האדם. אנחנו כולאים אותם, סוגרים אותם, אוכלים אותם ומתעלמים לחלוטין מהחופש אליו הם נולדו. הצרה היא שבעלי החיים לא יכולים להציל את עצמם, ואנחנו צריכים להציל אותם. איך מצילים אותם? בעזרת חכמה יהודית. ההגדה של פסח מדברת על ארבעה בנים. גם אנחנו נדבר על ארבעה יהודים חכמים, שינסו להשיב לקושיה: "איך משיבים לבעלי החיים את חירותם?"

משה רבנו, מה הוא היה אומר?

לפי משה רבנו, הכל מתחיל ונגמר בחוקים. כדי ליצור שינוי, צריך לחוקק חוקים ולאכוף אותם. משה היה מציע לנו לתקן חוקים חדשים שיטיבו עם חופש בעלי החיים. חוקים שאוסרים על כליאה, ניסויים, הרג והתעללות. לפי משה רבנו, לבני אדם קשה למרוד בחוקים כתובים שמגיעים מלמעלה. כדי להכריח בני אדם לכבד בעלי חיים, צריך לגדל דור שיחונך על חוקים שאוכפים חירות לבעלי חיים.

ישו, מה הוא היה אומר?

לפי ישו, הכל מתחיל ונגמר באהבה. יש לחנך את בני האדם לאהבת בעלי החיים. בכל בית צריכה להיות חיית מחמד, שתחבר את הרגש שלנו לבעלי החיים ותגרום לנו להבין אותם טוב יותר ובכך לחמול עליהם. בנוסף, בתי הספר יכללו בתוכנית הלימודים שיעורים לאהבת הטבע ובעלי החיים, כך שנאהב את מה שנבין.

זיגמונד פרויד, מה הוא היה אומר?

לפי פרויד, הכל מתחיל ונגמר במיניות. אם היינו נמשכים מינית לבעלי החיים, היה לנו קשה יותר להרוג או לאכול אותם. פרויד היה מציע לנו להפוך את בעלי החיים ל"יותר סקסיים". מה זה "יותר סקסיים"? שיווק כמובן. כלב חטוב עם ריבועים בבטן, תרנגולת עם גרביונים ופרה עם מחוך, כולם יחדיו רצים בסלואו מושן, וברקע, שקיעה בחוף גורדון, תל אביב. נראה אותנו אוכלים את זה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

קארל מרקס, מה הוא היה אומר?

לפי מרקס, הכל מתחיל ונגמר בכסף. בשונה מתפיסתו המפורסמת, הפעם בכדי להציל את בעלי החיים, צריך להעלות באופן משמעותי את מחירי הבשר והעופות. צריך לאסור מבצעים של "אחד פלוס אחד", "השני בחצי מחיר" או כל סייל מגוחך על גופם של בעלי החיים. אם בחרת במוות על צלחת, אל תצפה לצאת מזה בזול.

בסופו של דבר, כל אמת שמתיימרת להיות מוחלטת, מקורה בטעות. אף אחת מהדרכים שהצענו לא יכולה לעבוד בפועל. מה עושים? פונים ליהודי החמישי. אלברט איינשטיין, צמחוני גאה, היה אומר לנו שהכל יחסי. זה אומר שעל מנת שבעלי החיים יהפכו לחופשיים, אנחנו צריכים גם להשתמש בחוקים, גם באהבה לבעלי החיים, גם לשווק אותם נכון וגם להכיר ביוקרת חייהם.

שמחה רבה, שמחה רבה, אביב הגיע, פסח בא. מה יותר קדוש? לא לקצור חיטה, או לא לקצור חיים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully