וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסח, מצה, אפוד: אשכנזי סוגר חג בצפון

יהושע בריינר

29.3.2010 / 14:06

בצה"ל נערכים לקראת ליל הסדר. ביעור החמץ נערך בבסיסים השונים, ובחדרי האוכל ממתינים 71 טונות של מצות, 7 טונות של דג נסיכת הנילוס ו-13 אלף בקבוקי מיץ ענבים

על רקע המצב הביטחוני המתוח בדרום, בבסיסי צה"ל נערכו לקראת חג הפסח וליל הסדר. לכבוד החג בוצעו ניקיונות מקיפים בכלל הבסיסים, במסגרתם הוכשרו המטבחים על ידי אנשי הרבנות הצבאית, שאף חילקה הגדות פסח לחיילים. בין היתר דאגו לבצע בדיקות חמץ בבסיסים, בטנקים וכן בספינות של חיל הים ובמטוסי חיל האוויר.

לקראת ליל הסדר סיפק מרכז מזון לבסיסים עשרות טונות של מזון ובהן 71 טון מצות, 7 טון של דג נסיכת הנילוס, 3 טון עוף, 60 אלף יחידות של שניצל כשר לחג, וכן 13 אלף בקבוקי מיץ ענבים. הרמטכ"ל גבי אשכנזי יעשה את ליל הסדר ביחד עם חיילי שיריון באחד המוצבים בגבול הצפון.

"כבר מאתמול הטבחים במוצב עובדים במרץ על ארוחת החג", סיפר לוואלה! חדשות רב סרן אלעד שושן, מפקד פלוגת החוד בגדוד 202 של הצנחנים, שיעשה את החג עם חייליו במוצב בחרמון. הוא פירט על ההכנות לחג ואמר: "בשבוע שעבר ניקינו את המוצב במרץ. אנשי הרבנות הגיעו להכשיר את המוצב, הכלים הוגעלו, וחיילים דתיים מהפלוגה יערכו את הסדר ויעבירו אותו באווירה משפחתית ונעימה".

סדר במוצב: פרגיות בצ'ילי

לגבי יחסם של חיילי המוצב לעובדה שהם נאלצים לשמור בזמן הסדר ולסגור את החג בבסיס, אמר שושן: "למען האמת, לא היו מריבות על סדר השמירה בעת הארוחה כי הסדר מספיק ארוך כדי שאנשים גם ישמרו וגם יספיקו ליהנות מהחג. החיילים מקבלים את סגירת החג במוצב בהבנה כי הם יודעים שזה התור שלהם להישאר ולשמור על מנת שהמשפחות בצפון יוכלו לחגוג את החג בשקט ובביטחון מלא. כרגע באיזור המוצב יש שקט מתוח וגם בערב החג אנחנו נמצאים בכוננות ומוכנים לכל תרחיש".

לדברי רב סרן שושן, מנהג מציאת האפיקומן לא יפסח גם על המוצב בחרמון. "אנחנו מנסים לשמור על כל המנהגים וההלכות כולל האפיקומן, כשהפרס למי שיימצא הוא לצאת הביתה יום אחד מוקדם יותר מהשאר".

למי שחשש שחיילינו יאכלו מנות קרב בארוחת החג, מצפה הפתעה. בזמן שעם ישראל יאביס עצמו בחרוסת ומצות, החיילים במוצב בחרמון ייהנו מתפריט מעט שונה מהרגיל. למנה ראשונה יוגשו סלטי ירקות, קניידלעך ודגים. למנה עיקרית יאכלו החיילים תפוחי אדמה אפויים, פרגיות ברוטב צ'ילי, ועוף עם ירקות מגולגלים. לקינוח יזללו צנחנינו מלונים ואבטיחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully