וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר בחופש - הדולר בצניחה חופשית

טל לוי

29.3.2010 / 10:49

על רקע החלטתו של נגיד בנק ישראל להעלות את הריבית במשק ב-0.25% ל-1.5%, מגיב הדולר בירידות חזקות אל מול השקל. בעולם, ממשיך להתחזק האירו

יום לאחר החלטתו של נגיד בנק ישראל להעלות את הריבית במשק ב-0.25% ל-1.5%, מגיב הדולר בירידה של 1.35% לרמה של 3.70 שקלים. בעולם, מתחזק היורו ב-0.3% מול הדולר לרמה של 1.345 דולר ליורו. מוקדם יותר איבד המטבע האמריקאי 1.6% והגיע לשער של 3.692 שקלים לדולר. בשבועיים האחרונים התחזק הדולר בכ-2% מול היורו, אולם בישראל הוא נסחר ביציבות סביב רמה של 3.74 שקלים.

התחזקות השקל הינה מהלך צפוי למדיי לאחר שהנגיד העלה אמש את הריבית, שכן כעת מציע המטבע הישראלי ריבית אטרקטיבית יותר למי שמחזיק בו.

בנק ישראל אינו צפוי להתערב היום במסחר בשל חופשת ערב החג, וכן לא יקבע היום שער יציג. היעדרותו של הבנק מהמסחר עשויה להיות אחד הגורמים שיגבירו את הירידות, שכן שחקני המט"ח אינם חוששים מהתערבותו.

בחדר עסקות המט"ח של הבנק הבינלאומי אמרו הבוקר כי החלטתו של הנגיד להעלות את הריבית הגיעה בהפתעה מסוימת, וכי מחזורי המסחר אינם נמוכים כלל וכלל, למרות עיתוי ערב החג. "רק היום יכולים המשקיעים להגיב להחלטת הריבית, שכן אתמול לא היה מסחר", הסבירו שם. בבנק מציינים כי הזרים הם שמוכרים כרגע דולרים בשל העלאת הריבית.

"הכל פועל נגד הדולר, והגיוני שהזרים ימשיכו גם היום לעשות את המהלך שלהם - כלומר ללחוץ את הדולר כלפי מטה", אומרים בחדר העסקות. עוד מציינים שם כי "היחידים שעצרו את ירידת השקל היו בנק ישראל ויציבות היורו, אולם הבנק נמצא בחופש כך שכל הגורמים פועלים לטובת התחזקות השקל שסובל מכך שפשוט אין מי שיקנה דולרים", הוסיפו.

אתמול העריכו בבנק ההשקעות מריל לינץ' כי שוויו ההוגן של השקל הוא רק 3.01 שקלים, כלומר נמוך בכ-20% משערו כעת.

(עדכון אחרון: 12:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully