וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשובה במגעים לרכישת רישיונות קידוח ימיים

ליאור זנו ומיכאל רוכוורגר

29.3.2010 / 8:40

יצחק תשובה מנהל מגעים עם עמנואל אנרגיה שבשליטת הכשרת הישוב ומודיעין שבשליטת צחי סולטן ואי.די.בי של נוחי דנקנר לרכישת חלקים ברישיונות הקידוח הימיים "מירה" ו"שרה"

יצחק תשובה מנהל מגעים עם עמנואל אנרגיה שבשליטת הכשרת הישוב ומודיעין שבשליטת צחי סולטן ואי.די.בי של נוחי דנקנר לרכישת חלקים ברישיונות הקידוח הימיים "מירה" ו"שרה", כך נודע ל-TheMarker.

לאחר שהחברות מודיעין והכשרה דיווחו כי רכשו 95.5% מהרישיונות מפטרומד הקנדית, החל גדעון תדמור, יו"ר דלק אנרגיה שבבעלות תשובה, במגעים ראשונים עם נציגי החברות. עדיין לא ברור כמה אחוזים מעוניין להחזיק תשובה, מאילו מהחברות המעורבות ירכוש אותם ולפי איזה שווי.

זהו אינו הניסיון הראשון של תשובה לרכוש חלקים מרישיונות אלו. כבר בדו"חותיה של דלק אנרגיה לשנת 2008, נכתב כי היא מנהלת מו"מ לרכישת שני הרישיונות. בינואר 2009, עם פרסום הממצאים המעידים על הימצאות גז טבעי במבני "תמר" ו"דלית", ניהלה דלק אנרגיה מו"מ עם פטרומד לרכישת חלקים בזכויות הקידוח.

ביום חמישי דיווחו מודיעין והכשרת הישוב על חתימת העסקה לרכישת אחוזים מהרישיונות הימיים "שרה" ו"מירה" מפטרומד. מודיעין והכשרה ישלמו 16.1 מיליון דולר (6.6 מיליון דולר בידי מודיעין ו-9.5 מיליון דולר בידי הכשרה), שעיקרם יועבר לסילוק חובותיה של פטרומד לביצוע הסקרים הססמיים. כעת עומדת החלוקה על כ-55% לעמנואל אנרגיה, חברה נכדה של הכשרה; כ-26.5% לאי.די.בי; כ-14% לחברת בונטאן הקנדית; וכ-4.5% ל-Prentis של הגיאולוג דייוויד פיס. עקב קשיים משפטיים, התבצעה העסקה בידי אי.די.בי, השולטת ב-50% ממודיעין, ובעתיד תועבר למודיעין על זכויותיה ועל חובותיה.

נפטר הסכסוך בין פטרומד לבונטאן

בנוסף, ל-TheMarker נודע כי עמנואל ומודיעין מנהלות מו"מ מול פיס לרכישת 4.5% הנותרים שבשליטתו. אם וכאשר ירכשו שתי החברות את החלק הנותר, יהיו אחוזיהן ברישיונות כפי שדווחו אתמול.

לפי ההודעה לבורסה, העבירו המשקיעים ביום חמישי 7 מיליון דולר לחברה שביצעה את הסקרים הססמים, כש-4.1 מיליון מהם הועברו בידי עמנואל אנרגיה ו-2.9 מיליון דולר הנותרים בידי אי.די.בי. היקף העסקה הוא 16.1 מיליון דולר, כשמתוך סכום זה תשלם עמנואל אנרגיה 9.6 מיליון דולר והשאר יועבר בידי מודיעין.

העסקה פתרה סכסוך משפטי בין פטרומד לבונטאן הקנדית אודות זכויות הקידוח שהיו ברשות פטרומד. בתמורה לסכום שישקיעו עמנואל אנרגיה ומודיעין תקבל בונטאן כ-14% מהזכויות ברישיונות; ופטרומד, שלא יישארו ברשותה אחוזים, תפוצה בתמלוגי על של 3% לתקופה של 8 שנים, שבמהלכן יכולות אי.די.בי (מודיעין) ועמנואל לרכוש אותם ממנה.

הכשרת הישוב זכאית לתמלוגי על מהרישיונות בשיעור של 1.33% וניתנה לה אופציה לרכוש 2% נוספים של תמלוגי על מפטרומד תמורת 8 מיליון דולר למשך 5 שנים. מודיעין זכאית גם היא לתמלוגי על של 0.67% מהרווחים העתידיים, וניתנת לא אופציה לרכוש 1% נוספים מפטרומד תמורת 4 מיליון דולר.

עמנואל אנרגיה היא חברה פרטית המוחזקת בידי הכשרת הישוב של עופר נמרודי (70%); קבוצת מוצ'קין של האחים לוי ומנדל מוצ'קין (20%); וקבוצת הירשברג בבעלות איש העסקים משה הירשברג (10%). מחברת דלק אנרגיה ומקבוצת הכשרת הישוב סירבו להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully