וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס והג'יהאד במאבק אחריות להרג החיילים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

28.3.2010 / 23:46

שלושה ימים אחרי תקרית הירי ברצועת עזה, בה נהרגו סר"ן פרץ וסמ"ר סביאטקובסקי, מנהלים הארגונים ברצועת עזה מאבקים על האחריות ויוצאים בהכרזות לפיהן אנשיהם היו מעורבים באירוע

הקרב על הקרדיט: מאבקים בין ארגונים שונים ברצועת עזה על האחריות לפעולה ביום שישי בה נהרגו סמג"ד גולני, רס"ן אלירז פרץ וחייל הגדוד, סמ"ר אילן סביאטקובסקי. שני הארגונים הגדולים ברצועה, חמאס והג'יהאד האיסלמי, מנהלים ביניהם ויכוחים על האחריות לתקרית הירי כאשר קולות משני הצדדים מכריזים כי אנשיהם הם אלו שהיו מעורבים בתקרית.

בניגוד להודעותיו של ארגון חמאס לפיהן פעיליו הם שהרגו את שני החיילים הישראלים ביום שישי בעימות המזוין ברצועת עזה, מבהיר היום הג'יהאד האיסלמי כי דווקא אנשיו הם אלו שעשו זאת. בהודעה מיוחדת שפרסם דובר הזרוע הצבאית של הג'יהאד, פלוגות אל-קודס, נמסר כי ארגונו "התפלא על הפרטים שהוצגו במספר אתרי חדשות השייכים לחמאס אודות הפעולה ממזרח לחאן יונס, שביצעו אנשי פלוגות אל-קודס, ובמסגרתם נטל אחד מלוחמי הזרוע הצבאית של חמאס אחריות על אותו הפיגוע ממש".

דובר הזרוע הצבאית של הג'יהאד, אבו חמזה, המשיך והעלה שאלות המציבות סימני שאלה סביב מעורבות חמאס בפיגוע בעזה: "אנו תוהים: כיצד ניתן לשלוח קבוצת חמושים להניח מטענים בסמוך לגדר הגבול עם ישראל מבלי לסייע להם באמצעות שיגור יחידת לוחמים?! אין בכוונתנו להכחיש את הטענות של הזרוע הצבאית של חמאס לפיהן הם נכנסו לעימות עם כוחות צה"ל אולם אנחנו רוצים להדגיש שהעימות פרץ בתום פעולת הגבורה שאנשינו ביצעו".

"אנחנו רוצים לומר לאחינו בגדודי עז א-דין אל-קסאם (הזרוע הצבאית של חמאס – נ.י) שבפניהם אנחנו – כמו גם יתר הזרועות הצבאיות - מביעים את כל ההערכה, שימתינו ויבדקו בקפידה את הפרטים לפני שהם יוצאים בהצהרות אל כלי התקשורת", הוסיף אבו חמזה בשם הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי.

בתקרית הירי שארעה ביום שישי נהרגו רב סרן אלירז פרץ, סגן מפקד גדוד 12 בחטיבת גולני, בן 31, וסמ"ר אילן סביאטקובסקי, בן 21, במהלך חילופי אש עם חמושים סמוך לכיסופים. שני חיילים נוספים נפצעו, האחד באורח בינוני-קשה והשני באורח קל ברגלו. הפצועים פונו במסוק לבית החולים סורוקה בבאר שבע. בחילופי האש נהרגו גם שני חמושים פלסטינים.

בתקרית ניסה כוח צה"ל בפיקודו של סגן מפקד הגדוד להדוף שני חמושים פלסטינים שנראו, לפי הודעת צה"ל, טומנים מטען סמוך לגדר המערכת. בעת שהכח הרגלי התקרב לחמושים החלו חילופי אש בין הצדדים במהלכם נפגעו החיילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully