וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הגשם: האקוויפר מתמלא, הכנרת לא

תמר נהרי

7.1.2002 / 13:09

במאגר המעביר מים לאקוויפר נרשמה ספיקת שיא; מפלס הכנרת לא עלה מאז סוף השבוע, וחסרים לה עדיין 6 מטרים; מקורות מפעילה תנורים להגברת הגשם מעל אגן ההיקוות של האגם

כמויות המשקעים הגדולות שירדו ביממה האחרונה החלו לתת את אותותיהן: ספיקת שיא של כ-45 מ"ק אלף מים בשעה נרשמה היום במפעלי נחלי מנשה של חברת מקורות סמוך לקיסריה. עד סוף היום מצפים במקורות לספיקה של כמיליון מ"ק מים במאגר. מפעל נחלי מנשה מנקז שטח של 110 קמ"ר, ואוסף מי שטפונות מהנחלים תנינים, עדה, ברקן ומשמרות.

המים זורמים אל תעלת הטיה משותפת, וממנה למאגרים טבעיים ולמאגרי חלחול בקיסריה, ומיועדים להחדרה לאקוויפר החוף (מאגר מי התהום) המדולדל – ממנו נערכים קידוחי מי השתיה. מאז תחילת החורף קלט מאגר נחלי מנשה כשלושה מיליון מ"ק, ובסך הכל נתפסו במאגרי מקורות מתחילת החורף כעשרה מיליון מ"ק של מי שטפונות.

אולם, למרות כמויות המים הנכבדות ממשיך מפלס הכינרת להיות נמוך, ולמאגרי המים הטבעיים גירעון גדול של מים. ביחס לגירעון העצום לא ירדו עד כה באגן ההיקוות של הכנרת כמויות משמעותיות של מים. מאז סוף השבוע לא נרשמה עליה במפלס, העומד על מינוס 214.66 מטר מתחת לפני הים. לכנרת מלאה חסרים עדיין כששה מטר, שהם כמיליארד מ"ק.

חברת מקורות מפעילה החל מאתמול בבוקר מטוסים ותנורים להגברת הגשם מעל אגן ההיקוות של הכנרת. מאז החלה אתמול הסופה השתמשה מקורות בעשרות שעות טיסה לשם הגדלת כמויות המשקעים. החל מתחילת העונה ביצעה מקורות מספר כמעט כפול של שעות טיסה ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully