וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד למדינות ערב: "תמכו בפעולות ההתנגדות"

ניר יהב , כתבנו לענייני ערבים

28.3.2010 / 16:46

נשיא סוריה פנה למנהיגים הערבים וקרא להם להפסיק את הנורמליזציה עם ישראל. בהצהרת הסיכום של ועידת הליגה הערבית קראו המדינות "להיאבק בתוכנית ישראל לבנייה בירושלים"

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: לירז ליבנה)

נשיא סוריה ממשיך להבעיר את זירת היחסים בין מדינות ערב וישראל. אסד קרא היום (ראשון) למדינות ערב להפסיק כל סוג של יחסי נורמליזציה עם ישראל ולתמוך ב"פעולות התנגדות" מולה. אסד אמר את הדברים במהלך ועידת הליגה הערבית שהסתיימה היום בעיר סירת שבלוב.

מוקדם יותר נפגש אסד עם שורה של מנהיגים, ביניהם שליט לוב מועמר קדאפי, עבדאללה מלך ירדן, ראש ממשלת מצרים אחמד נזיף וראש ממשלת טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן. בפגישתו עם ארדואן דנו השניים ב"מצב המסוכן השורר בשטחים הפלסטיניים" ובצורך "לפעול באופן מיידי כדי לשים קץ לצעדים הישראלים שמטרתם להכשיל כל תקווה לשלום ויציבות במזרח התיכון".

בהצהרת הסיכום של ועידת הליגה התנו מנהיגי הליגה הערבית את חידוש המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים בהפסקת הבנייה במזרח ירושלים. בנוסף קראו לנשיא ארה"ב ברק אובמה "לדבוק בעמדתו המקורית" הדורשת את הפסקת הבנייה בהתנחלויות. עוד נכתב בהודעה כי אם יחודשו המגעים בין ישראל והפלסטינים, עליהם להימשך תקופה קצובה "מהמקום שבו הם הופסקו ועל בסיס העקרונות המוסכמים של תהליך השלום". כמו כן החליטו המנהיגים להעניק לירושלים חצי מיליארד דולר על מנת "להציל אותה ולהיאבק בתכנית של ישראל לבניית התנחלויות בעיר".

מזכ"ל הליגה הערבית עמרו מוסא אמר במסיבת עיתונאים שכינס בתום ועידת הליגה הערבית כי על ישראל להראות שהיא רצינית בכוונתה לחדש את המשא ומתן עם הפלסטינים "באמצעות הפסקת הבנייה בהתנחלויות והפסקת הפעולות התוקפניות בירושלים". הוא הבהיר כי "הערבים רציניים ברצונם לשלום, הכדור נמצא כעת במגרש הישראלי. אי אפשר להמשיך במדיניות הזו עם ישראל כל עוד היא לא מוכיחה שהיא משתפת פעולה".

בראיון שהעניק ביום רביעי לתחנת הטלוויזיה הלבנונית "אל-מנאר", אמר אסד כי "ישראל לא מבינה שפה אחרת מלבד שפת הכוח". הוא הבהיר עוד כי צבא סוריה "מכין את עצמו לכל אפשרות של מלחמה עם ישראל, אם תיכפה עלינו". אסד הדגיש בראיון כי "מצב האי-שלום והאי-מלחמה הוא מצב זמני שחייב להסתיים בשלום או במלחמה. אין אופציה אחרת. יחד עם זאת, אתה לא הולך למלחמה אלא אם כן איבדת תקווה לשלום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully