וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש: להסגיר לצרפת גבר שאנס בת 12

גלעד גרוסמן

28.3.2010 / 15:55

הגבר, שהורשע בצרפת בביצוע אונס ומעשים מגונים בבתו החורגת וברח במהלך משפטו לישראל, טען כי הסגרתו לצרפת אינה קבילה. ביהמ"ש המחוזי בירושלים דחה את הטענות

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע היום (ראשון) כי ניתן להסגיר לצרפת גבר שהורשע בביצוע אונס ומעשים מגונים בבתו החורגת במשך שנתיים, מאז שהיתה בת 12. הגבר נידון על ידי בית משפט במרסיי ל-15 שנות מאסר.

הגבר, בן 52, נעצר ב-2005 לאחר שהקטינה ואמה הגישו נגדו תלונה במשטרה. ביוני 2007, כשבועיים לאחר שנפתח משפטו, הוא נמלט לישראל. לפני שנתיים פנו הרשויות בצרפת לישראל בבקשה להסגירו. הוא נעצר בנובמבר, ואז פנתה עו"ד טליה עטר מהמחלקה לעניינים בינלאומיים בפרקליטות המדינה לבית המשפט בבקשה להכריז עליו כבר הסגרה.

האב החורג טען כי לא ניתן להסגיר אותו לצרפת מכיוון שהראיה המרכזית בתיק – ההודעה שנגבתה מהקטינה בצרפת – איננה קבילה בבית משפט בישראל, מכיוון שלא נגבתה על ידי חוקר ילדים. לכן, טען, שבישראל לא היו מעמידים אותו לדין, ולכן על פי חוק לא ניתן להסגירו. עוד טען, שאין הדדיות ביחסי ההסגרה בין ישראל לצרפת, מאחר שצרפת אינה מסגירה את אזרחיה. על פי החלטת בית המשפט העליון, כאשר לא מתקיימת הדדיות, ניתן להסגיר אדם למדינה אחרת רק בתנאי שירצה את עונשו בארץ. אולם האב טען שמכיוון שלא היה אזרח ישראלי בעת ביצוע העבירות, הוא אינו זכאי להיות מוחזר לישראל על מנת לרצות את עונשו. כתוצאה מכך, ביקש לדחות את בקשת ההסגרה.

השופט אמנון כהן דחה את הטענות, וקבע כי הודעתה של הקטינה מהווה ראיה קבילה לצורך הליך ההסגרה. עוד קבע, כי ניתן להסגיר אזרח ישראלי לצרפת, וזאת בשל התחייבותה של צרפת להעמיד לדין בעצמה אזרח שלה בגין מעשיו מחוץ לגבולותיה, התחייבות שמגשימה את עקרון ההדדיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully