וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה חשפה רומן - ותשלם פיצויים

גלעד גרוסמן

29.3.2010 / 8:06

במהלך חקירה פלילית נעשה שימוש בהאזנת סתר - ראיה ששימשה גם בעל נבגד בהליכי גירושין. האישה תבעה את המשטרה, וקיבלה עשרת אלפים שקלים כפיצוי

פעמים רבות נשמעה ביקורת נוקבת על השימוש שעושה המשטרה בהאזנות סתר. לאחרונה, נאלצה משטרת ישראל לשלם עשרת אלפים שקלים לאישה שנאלצה להתגרש מבעלה, לאחר שבדיון בבית דין רבני הציגה שוטרת תמצית של שיחה שהוקלטה בהאזנת סתר במהלך חקירה פלילית, ממנה עלה כי האישה בגדה בבעל. לפני כעשר שנים נעצרה התובעת על ידי המשטרה ונחקרה בחשד לעבירות של קשירת קשר לרצח וסחיטה באיומים, ביחד עם אדם אחר. התיק נסגר בהעדר ראיות ומחוסר עניין לציבור. אולם, בעלה של האישה ביקש להתגרש, בטענה שבגדה בו עם החשוד השני.

בדיון בבית הדין הרבני הציגה החוקרת את תמליל האזנת הסתר. לבקשת הבעל, ציוו הרבנים על המשטרה להביא את הקלטת עצמה, אולם היועץ המשפטי לממשלה התנגד בטענה שלפי הוראות חוק האזנת סתר מדובר בחומר חסוי האסור לשימוש שלא למטרת החקירה. בית הדין הרבני קבע כי האישה שיקרה שהכחישה שניהלה רומן מחוץ לנישואים, וחייב אותה להעניק גט לבעל.

התיק הגיע לפתחו של בית המשפט העליון, שקבע שיש להחיל את חוק האזנת סתר גם על ההליכים בבתי דין רבניים. עם זאת, שופטי בג"ץ החליטו שלא לקבוע האם תקציר השיחה קביל כראיה בדיון, והחזיר את התיק לבית הדין הרבני. שם נקבע לבסוף שהאישה "נתפסה בשקרים" וחייב אותה בגט. כמו כן, היא חוייבה לעזוב באופן מיידי את דירתם המשותפת.

בעקבות ההחלטה הגישה האישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה בגובה של כ-4 מיליון שקלים כנגד בית הדין הרבני, המשטרה והחוקרת. לטענתה, הסתמכות בית הדין על תקציר השיחה גרמה לחיובה בגט. לטענתה, המשטרה הפרה את חוק האזנת סתר, פגעה בזכותה לפרטיות והתרשלה בהתנהלותה. מנגד, הרבנים טענו שיש לדחות את התביעה נגדם על הסף מכיוון שהם נהנים מחסינות. המשטרה טענה כי לא ניתן לתבוע את החוקרת מכיוון שפעלה על פי הוראת בית הדין.

בית המשפט קבע שלא ניתן לתבוע את הרבנים אלא רק את המשטרה והחוקרת. בעקבות ההחלטה הועברה התביעה לבית משפט השלום, ולבסוף ניגשו הצדדים להליך גישור. בסיומו של ההליך הוחלט לפצות את התובעת בעשרת אלפים שקלים, ושופטת בית משפט השלום, אביגיל כהן, אישרה את ההסכם.

  • עוד באותו נושא:
  • האזנות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully