וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יצמצם את הפער בין גברים לנשים?

קובי מנדל

28.3.2010 / 14:43

הממשלה קבעה כי על כל חברה בעלת מעורבות ממשלתית להעסיק "ממונה על קידום מעמד האשה". הממונות יפעלו לצמצום פערי השכר בין נשים וגברים ולמניעת הטרדות מיניות

חברות ממשלתיות וחברות עם מעורבות ממשלתית יחויבו למנות "ממונות לקידום מעמד האשה". כך החליטה היום (ראשון) הממשלה. מדובר בכ-100 חברות, ובהן החברות הגדולות במשק כמו חברת החשמל, מקורות, תע"ש, רפא"ל ועמידר.

תפקידן של הממונות יהיה לטפל בקידום מעמד האישה, זכויותיהן, צמצום פערי שכר, קידום, מניעת הטרדות ונושאים נוספים. בנוסף, החברות יהיו חייבות להכשיר את הממונות לביצוע תפקידן בהתאם להנחיות הרשות לחברות ממשלתיות ובשיתוף הרשות לקידום מעמד האישה במשרד ראש הממשלה.

סגנית השר לקידום צעירים, סטודנטים ונשים, גילה גמליאל, שיזמה והובילה את הצעת ההחלטה, אמרה לאחר האישור, כי "החלטה זו הינה נדבך נוסף ומשמעותי בהשגת שוויון מגדרי וקידומו לראש סדר העדיפויות במקומות העבודה מהגדולים ומהמובילים במשק. לממונה תפקיד חשוב ומרכזי בהגנה ושמירה על זכויות נשים, קידומן, הגברת המודעות ואוזן קשבת ותומכת בשעת הצורך".

נתונים שפורסמו לפני כחודש לרגל יום האישה הבינלאומי הצביעו על כך ששיעור השתתפותן של נשים בכוח העבודה האזרחי בישראל עולה בהתמדה והגיע ל? 51%. זאת כאשר שיעור הנשים השכירות במשק עומד על 92% מתוך כלל הנשים המועסקות. למרות זאת, על פי הפרסומים, השכר החודשי הממוצע של גברים גבוה מהשכר החודשי הממוצע של נשים בכל המגזרים במשק, ונשים משתכרות בממוצע 64% משכרם של גברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully