וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל תומכת בכלכלת אירן?

אורה קורן

28.3.2010 / 13:15

"ישראל תומכת בכלכלת אירן כשהיא מייבאת ניילון נצמד מטורקיה, ביבוא בהיצף". כך אמר בעלי חברת ספיר פלסטיק, יצרנית ניילון נצמד. החברה הגישה תלונה במשרד התמ"ת

"ישראל תומכת בכלכלת איראן כשהיא מייבאת ניילון נצמד מטורקיה, ובנוסף פוגעת בכלכלה המקומית, כיוון שהיבוא מתבצע בהיצף" - כך אמר ל-TheMarker זאב ספיר, בעלי חברת ספיר פלסטיק, יצרנית ניילון נצמד. החברה פנתה למשרד התמ"ת בתלונה על יבוא בהיצף לישראל, ותלונתה נבדקה אצל הממונה על ההיצף במשרד התמ"ת, ראובן פסח.

כשמוצר נמכר בארץ במחיר הנמוך ממחירו בארץ היצוא מדובר בהיצף. יבוא בהיצף אסור על פי כללי הסחר הבינלאומי אם הוא פוגע בתעשיה מקומית. הממונה על ההיצף במשרד התמ"ת מצא כי אכן מדובר ביבוא בהיצף. בהמשך הועברה ההחלטה על המדיניות שתיקבע לוועדה המייעצת בנושא ההיטלים.

בד בבד, הגיע משרד התמ"ת לפני כחודש להבנות באמצעות צו מוסכם עם היצרנים בטורקיה, איטליה ויוון, לפיו יימכר הניילון בארץ במחיר גבוה יותר, כדי שלא יהיה בו משום היצף. הצו אמור להחליף היטל שמשרד התמ"ת אמור להטיל על יבוא בהיצף. עם זאת, לדברי ספיר, הצו אינו נאכף והיבואנים ממשיכים לתת הצעות מחיר חדשות במחירי היצף.

"בדיקה שנערכה מול הלמ"ס הטורקי העלתה, כי חומר הגלם שמשמש את היצרנים בטורקיה (LLDPE) אינו מיוצר במדינה, אלא מגיע אליה מכמה מדינות, בהן ערב הסעודית, איראן ולוב. הוא משמש כ-80% מהמוצר שמגיע לארץ. מכאן, שכל פעם שישראל מייבאת ניילון מטורקיה, היא עוזרת בדלת האחורית לכלכלה האיראנית", הבהיר ספיר. ישראל, כידוע, עומדת בראש המדינות הקוראות לחרם כלכלי בינלאומי על איראן.

ממשרד התמ"ת נמסר בתגובה, כי נמצא היצף ביבוא ניילון נצמד לטורקיה. עם זאת, כיוון שכל החברות שמייצאות לישראל חתמו על התחייבות מחיר, החקירה הופסקה ותחודש אם יסתבר שהתחייבות המחיר אינה מיושמת. בעניין היבוא מאיראן נמסר, כי למונה על ההיצף אין אפשרות לבדוק חומרי גלם אשר מגיעים לחברות טורקיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully