וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באו למסור לרה"מ עצומה למען שליט - ונדחו

פנחס וולף

28.3.2010 / 12:48

נציגי פורום חיילים וקצינים במיל' הגיעו למשרד רה"מ כדי להעביר לנתניהו עצומה במחאה על העיכוב במימוש עסקת שליט. כניסתם נמנעה, ובתגובה אמרו הנציגים: "לא ניפול על הרגליים בגלל 4 מחבלים"

נציגי פורום חיילים וקצינים במילואים הגיעו בצהרים (ראשון) למשרד ראש הממשלה בירושלים כדי להעביר לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשרים עצומה במחאה על כך שהעסקה להשבתו של החייל החטוף לא הושלמה. עם זאת, כניסתם של שלושת נציגי הוועד נדחתה, והם לא הורשו להיכנס.

בתגובה לכך אמרו שלושת נציגי הפורום: צחי ליאון, אייל ברנד ומשה צדיק, כי "אנו דורשים שיאפשרו לנציגות שלנו להיכנס לישיבת הממשלה. אנו דורשים פגישה עם ראש הממשלה, שישמע את דעתנו, הוא מחויב לשמוע את עמדתנו, אנו רוצים להבין מה קרה ב-23 בדצמבר (בעת ששרי השביעייה קיימו פגישה מכרעת בנושא עסקת שליט - פ.ו) אנו דורשים הסברים, מה קרה ביום הזה ואיפה מערכת הביטחון היתה ארבע שנים".

עוד אמרו נציגי הפורום כי "אנו לא מוכנים ליפול על הרגליים בגלל ארבעה מחבלים שהממשלה לא מוכנה לשחרר. גלעד שליט צריך לשאת על כתפיו הצרים את כל זה? לאף אחד לא אכפת ממנו, כולם אטומים. קצת רחמנות. מה רוצים? שהסבא שלו יגיד 'חיסלו את הבן שלי בשבי אחרי יום כיפור ועכשיו גם הנכד שלי בשבי?' אנחנו עלאווים בסוריה?"

בעצומה כתבו חברי הפורום בין היתר כי "במהלך השנה האחרונה, מתוך סולידריות לחייל החטוף גלעד שליט ותחושה שלא הכל נעשה על ידי ממשלת ישראל למיצוי היכולות לשחרורו, החלטנו לצאת למאבק על חייו. התוצאה הישירה של נסיגת ישראל מההבנות הינה פגיעה קשה מאוד בגלעד שליט, תוך סיכון חייו והמשך הפקרתו לחסדי חמאס. ראש הממשלה אף הודיע כי אינו מוכן להיפגש עמנו. ראש הממשלה אינו מוכן להיפגש עם מי שמעודדים את ביצוע העסקה עם החמאס. בכך גילה ראש הממשלה חוסר מנהיגות, חוסר רגישות וחוסר הערכה למי שמשרתים נאמנה את מדינת ישראל".

מוקדם יותר הבוקר מסר ראש מערך ההסברה הלאומי ניר חפץ כי "מיד לאחר השבעת הממשלה לפני שנה, ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את כל זרועות הביטחון לעשות כל מאמץ להחזרת גלעד שליט הביתה בריא ושלם. במקביל גויס חגי הדס לעמוד בראש הצוות המקצועי הרחב שפועל למען מטרה זו, כל העת והוכנס ציר תיווך גרמני-מצרי. מאמצים אלה נשאו פרי חשוב, כאשר ישראל הצליחה להשיג אימות חיים ראשון של גלעד בצורת קלטת וידאו, שנותנת אינדיקציה למצבו ומטילה את האחריות לשלומו על החמאס בעיני העולם כולו".

עוד מסר חפץ, כי "בחודש דצמבר 2009 ראש הממשלה כינס את פורום השביעייה להיוועצות וסמך את ידיו על הצעת ציר התיווך הגרמני-מצרי לעסקה. החלטה זו של ראש הממשלה התבססה על איזון ראוי בין שני עקרונות: נכונות ישראלית מרחיקת לכת להחזיר את גלעד הביתה ובמקביל מניעה מאסירים פלסטינים מסוכנים להשתחרר למקומות שמהם יוכלו לפגוע באזרחי ישראל. מאז סוף דצמבר ועד עתה, לא התקבלה תגובת חמאס להצעת ציר התיווך גרמני-מצרי שממשיך לעבוד. ראש הממשלה הנחה את כל הזרועות ואת כל הגורמים המקצועיים להמשיך לעשות כל מאמץ להשבת גלעד לחיק משפחתו ובני עמו בהקדם, כדי להצליח במשימה חשובה זו יש לנהוג בין היתר בחוכמה, בסבלנות, בקור רוח ובעצבי ברזל".

  • עוד באותו נושא:
  • גלעד שליט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully