וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: תקפו חיילים, חטפו את נשקם וסחרו בו

קובי מנדל

28.3.2010 / 13:28

שישה תושבי סכנין נאשמים כי תקפו שני חיילים בצפון הארץ, הלמו בהם בעזרת מוט ברזל וגנבו את נשקם. כלי הנשק, כך נטען, נמכרו לנאשם נוסף תמורת עשרות אלפי שקלים

לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגשו הבוקר (ראשון) כתבי אישום נגד שישה בני אדם בגין חטיפת כלי נשק משני חיילים בצפון הארץ. השישה הם - עומר בן סאלח שלאעטה, בן 25 מסחנין, אימן בן מחמוד חניף, בן 24 מסחנין, מזהר בן סאלח שלאעטה, בן 24 מסחנין, מחמד בן סלאח שלאעטה, בן 21 מסחנין, נזאר בן סאלח שלאעטה, בן 22 מסחנין ומחמד בן סעיד, בן 36 מכפר כנא. עומר, מחמד ונזאר הם אחים ומזהר הינו בן דודם.

כתב האישום מייחס לעומר ואימן עבירות של קשירת קשר וניסיון שוד. בחודש דצמבר האחרון קשרו, על פי האישום, עומר ואימן קשר לתקוף חייל או מאבטח תוך שימוש בכוח, ולשדוד את נשקו. במסגרת הקשר ולשם מימושו, השניים נסעו ברכב השייך לאביו של אימן לסופרמרקט באזור התעשיה בכרמיאל, שם הבחינו במאבטח נושא אקדח. עומר ירד מהרכב, שוחח עם המאבטח ולאחר מכן המתינו השניים עד שהמאבטח יסיים את משמרתו על מנת לתקוף אותו ולשדוד את נשקו בדרכו הביתה. לבסוף החליטו השניים שלא לממש את תוכניתם, כי באותה עת עברה במקום ניידת משטרה. ואולם השניים שבו במועד אחר וביקשו לממש את תוכניתם. תקלה ברכבם מנעה את מימוש התוכנית.

באישום נוסף מיוחסות עבירות דומות לעומר, אימן נזאר ומחמד. לטענת התביעה בתחילת ינואר האחרון, קשרו הנאשמים עומר ואימן קשר לתקוף חייל, תוך שימוש בכוח ולשדוד את נשקו. הנאשמים תקפו את החייל מקס קוסטיוקובסקי בשכונת גבעת רם בכרמיאל הלמו בו בעזרת מוט ברזל ושדדו את נשקו. השניים נמלטו מהמקום לביתם בסכנין וסמוך לאחר מכן, זרק עומר את המוט בו השתמש בפח אשפה בעיר. כתוצאה מהמכות נגרמו לחייל חבלות בראש ובמקומות נוספים בגופו והוא אושפז בבית החולים. עומר יצר קשר עם נזאר, סיפר לו כי תקף חייל ושדד את נשקו וביקש ממנו לסייע לו בהסתרת הרובה ובמכירתו. זה הסכים לבקשתו וקיבל לחזקתו את הרובה. בעקבות זאת, יצרו עומר ונזאר קשר עם מחמדו. לאחר משא ומתן תאמו השניים כי הוא יקנה מהם את הרובה תמורת 36,000 שקל, ובהמשך הוא רכש אותו מהם תמורת 35,000 שקלים.

באישום נוסף נגד עומר שלאעטה, מזהר שלאעטה, מחמד שלאעטה, נזאר שלאעטה ומחמד אמארה נטען כי בסוף חודש פברואר תקפו הנאשמים את החייל דן סודייה סמוך לקריית שמונה, היכו אותו בעזרת מוט ברזל ושדדו את נשקו האישי. סודייה נזקק לטיפול רפאי בעקבות התקיפה.

מצטפא בן מוסא חסנין בן 34 מאעבלין מואשם בכתב אישום אחר בעברות של סחר בנשק עם כמה מהנאשמים. עם הגשת כתב האישום התובעת, עו"ד נעה גושן מפרקליטות מחוז חיפה ביקשה להאריך את מעצרם עד לתום הליכים וציינה בבקשתה כי נגד הנאשמים ראיות לכאורה הכוללות גם הודאות שמסרו בחקירתם וכלי נשק שהסגירו.

  • עוד באותו נושא:
  • תקיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully