וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: לפחות 300 בני אדם נטבחו בקונגו

טליה שחר

28.3.2010 / 13:00

ארגון זכויות אדם חשף כי מאות בני אדם במדינה נטבחו בידי לוחמי "צבא התנגדות האל", אחד הארגונים האכזריים ביותר באפריקה. בנוסף, נחטפו לפחות 250 בני אדם, בהם כ-80 ילדים

ארגון זכויות אדם חשף אתמול (שבת) את דבר קיומו של טבח בלפחות 320 בני אדם בקונגו. לפי הדיווח, ארגון המורדים "צבא התנגדות האל" (LRA) עומד מאחורי הטבח, שאירע במספר כפרים מרוחקים באזור העיר מאקומבו שבצפון-מזרח המדינה בדצמבר האחרון, אך רק עכשיו מתפרסם דבר קיומו. לדברי ארגון Human Rights Watch (HRW), זה היה אחד ממקרי הטבח החמורים ביותר שביצע ה- LRA, הפועל מאוגנדה במספר מדינות ונחשב לאחד הארגונים האכזריים ביותר באפריקה.

במשך ארבעה ימים נרצחו מאות גברים, נשים וילדים, בעוד אלה שברחו הוחזרו לבתיהם לאחר שנכרתו שפתותיהם ואוזניהם כאזהרה לאחרים לבל יספרו על מה שאירע. בנוסף, כ-250 בני אדם, ביניהם 80 ילדים, נחטפו על ידי הארגון לאזור בצפון קונגו. כך דיווח ה"סאנדי טיימס".

לפי דו"ח הארגון, רוב ההרוגים היו גברים שנקשרו לפני שנשחטו למוות או שגולגולותיהם נמחצו בפטיש. אלה שנחטפו אולצו לצעוד לעבר עיר במרחק של כ-100 ק"מ. מי שהיה איטי מדי הוצא להורג, ותושבי האזור מסרו ל-HRW כי הם מצאו גופות לאורך הדרך ממאקומבו לעיר טפילי שבצפון קונגו.

"לפתור אחד ולתמיד את הבעיה"

ידיעות על הטבח החלו להופיע בסוף דצמבר, בעקבותיהן תגבר האו"ם את כוחותיו באזור. אך החיילים נשלחו לערים גדולות יותר ולא לכפרים המרוחקים בהם הוא אכן התרחש. כך דווח ב-BBC. "במקום להתעלם מהעובדות, הממשלות באזור וכוחות האו"ם צריכים לתאם את מאמציהם כדי להגן על אזרחים ולפתח אסטרטגיה מקיפה על מנת לפתור אחת ולתמיד את בעיית ה- LRA", אמרה אניקה ון וודנברג, פעילה ב- Human Rights
Watch

תושבים רבים עדיין מפחדים לחזור לבתיהם, וממשיכים לחיות במחנה זמני בפאתי העיר ניאנגרה. "אנו לא מבינים מהי האסטרטגיה שלהם, אבל זה ברור שהם אוהבים להרוג, להרוס דברים", אמר ל-BBC האב ג'וזף נזאלה, כומר קתולי בטפילי.

ארגון המורדים LRA החל לפעול לפני כ-23 שנים במטרה להחיל באוגנדה תיאוקרטיה המבוססת על עשרת הדיברות, אך כיום הוא משליט טרור גם בסודן, ברפובליקה של מרכז אפריקה ובקונגו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully